Thomas Brody is from Long Island, NY, and graduated from Ithaca College ‘19 where he studied double bass with Nicholas Walker. He now attends University of Ottawa ’21 pursuing a Masters with Joel Quarrington. His commitment to his craft was realized in 2014 when he was selected to the All-National Honors Orchestra, performing under Gerard Schwarz at the Grand Ole Opry. His mission is to further push the boundaries of the double bass and its role in modern day music making, no matter the style or genre. He has commissioned a new piece for double bass, performed Dana Wilson’s Double Bass Concerto, composed in 2014, and is passionate about teaching and sharing new ideas. To become a mature artist, mastering both technique and musical expression, is his dream, but his ultimate goal is to connect with others by expressing what’s inside his heart through the voice of the double bass.
Originaire de Long Island, dans l’état de New York, Thomas Brody a obtenu son diplôme du Collège Ithaca en 2019, où il étudiait la contrebasse sous Nicholas Walker. Il poursuit maintenant sa maîtrise avec Joel Quarrington à l’Université d’Ottawa. Il a atteint un jalon important dans sa carrière en 2014 lorsqu’il a été sélectionné pour le All-National Honors Orchestra, où il a joué au Grand Ole Opry sous la baguette de Gerard Schwarz. Sa mission est de repousser les limites de la contrebasse et de son rôle dans la création de musique contemporaine, peu importe le style ou le genre. Il a commandé une nouvelle œuvre pour contrebasse, a interprété le Concerto pour contrebasse de Dana Wilson, composé en 2014, et se passionne pour l’enseignement et le partage de nouvelles idées. Son rêve est de devenir un artiste mature qui maîtrise à la fois la technique et l’expression musicale, mais son objectif ultime est de toucher les gens en exprimant ce qui se cache dans son cœur par l’entremise de la contrebasse.
Daejun Kang started playing the double bass when he was 15 years old. One year later, he became a member of the Toronto Symphony Youth Orchestra where he stayed for three years. He then decided to become a professional double bass player. He has attended great music festivals where he studied with fantastic double bass teachers, such as Joel Quarrington at the Orford Music Festival, and Harold Robbins at the Wabass Music Festival. Daejun completed his undergraduate degree at the Korean National University of Arts and is currently working on his masters degree at the Univierity of Ottawa with Joel Quarrington.
Daejun Kang joue de la contrebasse depuis l’âge de 15 ans. Un an après s’être mis à l’instrument, il est devenu membre de l’Orchestre symphonique des jeunes de Toronto pendant trois ans. C’est là où il décide de poursuivre une carrière comme contrebassiste professionnel. Il a participé à d’excellents festivals de musique comme Orford et Wabass pour étudier auprès de maîtres de la contrebasse comme Joel Quarrington et Harold Robbins. Daejun a obtenu son baccalauréat de l’Université nationale des arts de la Corée et effectue présentement sa maîtrise à l’Université d’Ottawa avec Joel Quarrington.
Ah Young Kim has been actively participating and performing in number of chamber groups including Bloor String Quartet and Verbier Octet. She is also very contributing member of many orchestral engagements and has received highest praise from seasoned orchestral professionals. She is an alumnus of Verbier Orchestra 2018 and 2019.
Ah Young made her solo debut performing with Daejeon Philharmonic Orchestra in 2009. Her recent work as a soloist includes performing with Philharmonic Orchestra of the Universaid de Alicante from Spain with conductor Uri Segal. She has also participated and performed in various festivals such as the Euro Music Festival in Austria (2009) and Germany (2010), Music Fest Perugia in Italy (2013, 2014), and the Verbier festival (2018, 2019).
Ah Young Kim was born in 1995 in Daejeon, S.Korea. While she studied in Korea for eight years with Paul Kim, concertmaster of Daejeon Philharmonic Orchestra, and his wife Min Jeong Kim, concertmaster of Andi Musik Orchestra, she has won many national competitions in Korea including one held by the Music Association of Korea, Dong-A string competition, and the Daejeon Catholic Music Competition.
She received her bachelor degree from the Glenn Gould School, and she is currently in first of the Artist Diploma Program at the Glenn Gould School in Toronto, studying with Atis Bankas.
Ah Young Kim joue au sein de divers groupes de musique de chambre, dont le Bloor String Quartet et le Verbier Octet. Elle contribue également activement à de nombreux orchestres, notamment l’Orchestre Verbier, et s’est attiré les éloges de plusieurs professionnels du milieu.
Ah Young a fait ses débuts au sein de l’Orchestre philharmonique de Daejeon en 2009. Parmi ses prestations récentes comme soliste, notons celle aux côtés de l’Orchestre philharmonique de l’Universidad de Alicante en Espagne avec le chef d’orchestre Uri Segal, ainsi qu’une série de concerts de Vivaldi en 2016-2017. Elle a également participé à divers festivals tels que le Euro Music Festival en Autriche (2009) et en Allemagne (2010), le Music Fest Perugia en Italie (2013, 2014) et le festival Verbier (2018, 2019).
Ah Young Kim est née en 1995 à Daejeon, en Corée du Sud. Pendant ses huit années d’étude en Corée auprès de Paul Kim, violon solo de l’Orchestre philharmonique de Daejeon, et son épouse, Min Jeong Kim, violon solo de l’Orchestre Andi Musik, elle a remporté de nombreuses compétitions nationales, dont celle menée par l’Association de musique de Corée, ainsi que la compétition de cordes Dong-A et la compétition de Daejeon Catholic Music.
Elle a obtenu son baccalauréat de l’école Glenn Gould de Toronto, et est présentement en première année du programme de diplôme d’artistes, où elle étudie auprès d’Atis Bankas.
Margaret Eklund Klucznik has been playing the viola since she was seven years old.
She holds a BM ('18) in viola performance from Oberlin Conservatory, where she now continues her studies with Peter Slowik in pursuit of an Artist Diploma ('20).
As a high school student, she was assistant principal viola of the National Youth Orchestra of the United States of America in 2013 and again in 2014.
In her spare time, Margaret is an avid reader, armchair film critic, and would-be figure skating judge.
She was a 2018-2019 Institute of Orchestral Studies Apprentice.
Margaret Eklund Klucznik joue de l’alto depuis l’âge de sept ans.
Elle a obtenu un baccalauréat en musique en interprétation (alto) du Conservatoire d’Oberlin en 2018, où elle poursuit ses études auprès de Peter Slowik en vue d’un diplôme d’artiste en 2020.
Alors qu’elle était étudiante au secondaire, elle a été alto solo associée du National Youth Orchestra of the United States of America en 2013, et à nouveau en 2014.
Dans ses temps libres, Margaret est une grande lectrice, une critique de cinéma en herbe, et une aspirante juge de patin artistique.
Elle a été apprentie à l’Institut de musique orchestrale en 2018-2019.
Zhengdong Liang (Zane) is currently serving as rotating concertmaster at the New World Symphony. Most recently, he served as the concertmaster of The Orchestra Now at Bard College prior to the NWS. He was a member of the New York String Seminar Orchestra, an apprentice in the Institute of Orchestral Studies at NAC, and National Youth Orchestra of Canada. He holds Master and Bachelor degrees from Mannes School of Music and University of Ottawa, where he studied with Shumel Ashkenasi, Yehonatan Berick and Yosuke Kawasaki.
Zhengdong Liang (Zane) est présentement violon solo en rotation de l’Orchestre symphonique New World. Avant de s’y joindre, il a été violon solo du Orchestra Now du Collège Bard. Il a été membre du String Seminar Orchestra de New York, apprenti à l’Institut de musique orchestrale du CNA et membre de l’Orchestre national des jeunes du Canada. Il est titulaire d’un baccalauréat et d’une maîtrise en musique, respectivement de l’Université d’Ottawa et de l’École de musique Mannes, où il a étudié auprès de Shumel Ashkenasi, Yehonatan Berick et Yosuke Kawasaki.
Liam MacIntosh is in the fourth year of his Bachelor’s of Music at the University of Ottawa, where he has been studying under Paul Marleyn. He has participated in numerous summer music festivals including Casalmaggiore International Music Festival, Domaine Forget International Music Festival, and Orford Music Festival. Liam has also had the pleasure of participating in masterclasses with Johannes Moser, Philippe Muller, Colin Carr, Raphael Wallfisch, and John Kadz. He was awarded the 2016 Sharon Stevenson Scholarship and was also a recipient of a BC Arts Council Scholarship in 2016. Liam was also a finalist in the 2018 National Arts Centre Bursary competition. He hopes to continue to pursue music in a post-graduate program and to one day form a string quartet. Outside of playing the cello, Liam enjoys various other hobbies including drawing and skiing.
Liam MacIntosh termine présentement la quatrième année de son baccalauréat en musique à l’Université d’Ottawa, où il étudie auprès de Paul Marleyn. Il a participé à de nombreux festivals de musique estivaux, dont le festival international de musique Casalmaggiore, le festival international de musique du Domaine Forget, et le festival de musique Orford. Liam a aussi eu la chance de participer à des classes de maître avec Johannes Moser, Philippe Muller, Colin Carr, Raphael Wallfisch, et John Kadz. Il a reçu la bourse Sharon Stevenson en 2016, ainsi qu’une bourse du Conseil des arts de la Colombie-Britannique la même année. Liam a également été finaliste au Concours de la Bourse de l’Orchestre du Centre national des Arts en 2018. Il espère poursuivre des études supérieures en musique et un jour former son propre quatuor à cordes. Lorsqu’il ne joue pas du violoncelle, Liam aime s’adonner à d’autres passe-temps comme le dessin et le ski.
Alexander (Sasha) Moroz was born into a musical family, and began playing the viola when he was nine years old. He has taken part in various summer programs, including Morningside Music Bridge, Orford Arts Festival, and the National Youth Orchestra of Canada. In 2018 Sasha took part in the Winnipeg Music Festival and won the Aikins Memorial Trophy, the Festival’s highest award for instrumentalists of every musical discipline. In 2019, Sasha took part in the last NAC Young Artists Program where he studied with Pinchas Zukerman, Patty Kopec and Grigory Kalinovsky. Sasha is a second year student at the University of Ottawa studying with Michael Van der Sloot, and is honoured to be taking part in the NAC Orchestra Institute for Orchestral Studies.
Alexander (Sasha) Moroz est né dans une famille musicale, et s’est mis à jouer l’alto à l’âge de neuf ans. Il a participé à plusieurs programmes estivaux, dont Morningside Music Bridge, le festival des arts Orford, et l’Orchestre national des jeunes du Canada. En 2018, Sasha a participé au festival de musique de Winnipeg et a remporté le Aikins Memorial Trophy, le prix le plus prestigieux du festival pour les instrumentalistes de toutes les disciplines musicales. En 2019, Sasha a participé au dernier Programme des jeunes artistes du CNA où il a étudié avec Pinchas Zukerman, Patty Kopec et Grigory Kalinovsky. Sasha est étudiant de deuxième année à l’Université d’Ottawa, sous la direction de Michael Van der Sloot, et est fier de participer à l’Institut de musique orchestrale de l’Orchestre du CNA.
Violinist Avery Morris is a M.Mus student of Yehonatan Berick at the University of Ottawa. She previously attended Bard Conservatory where she studied with Weigang Li of the Shanghai Quartet. Avery has performed at Lincoln Center, Walt Disney Concert Hall, Colburn School’s Zipper Hall and many historic halls throughout Cuba, Colombia, eastern Europe and Russia. She has soloed with The Orchestra Now, Palisades Symphony, Crossroads EMMI Orchestra, and her performances have been broadcasted on WQXR, KUSC and KCSN Radio. Avery has worked with artists Christian Tetzlaff, Jonathan Crow, Shmuel Ashkenasi, Ani Kavafian and Laurie Smukler. She has attended the Heifetz Institute, Sarasota Music Festival, Bowdoin Music Festival, Chautauqua Institution and Pablo Casals Festival.
In addition to her violin studies, Avery completed a degree in Mathematics at Bard College. Her senior thesis was entitled, “From Random to Organized: The Architecture of Neural Networks During Development.”
La violoniste Avery Morris effectue présentement une maîtrise en musique sous la direction de Yehonatan Berick à l’Université d’Ottawa. Auparavant, elle étudiait au Conservatoire Bard avec Weigang Li du Quatuor de Shanghai. Avery a joué au Lincoln Center, au Walt Disney Concert Hall, au Zipper Hall de l’École Colburn et dans plusieurs salles historiques à travers le Cuba, la Colombie, l’Europe de l’Est et la Russie. Elle a été soliste avec The Orchestra Now, la symphonie Palisades, et l’Orchestre Crossroads EMMI, et ses prestations ont été diffusées sur les ondes radio de WQXR, KUSC et KCSN. Avery a travaillé avec les artistes Christian Tetzlaff, Jonathan Crow, Shmuel Ashkenasi, Ani Kavafian et Laurie Smukler. Elle a participé au Heifetz Institute, au festival de musique de Sarasota, au festival de musique de Bowdoin, au Chautauqua Institution et au festival Pablo Casals.
En plus de ses études en violon, Avery a obtenu un diplôme en mathématiques du Collège Bard. Sa thèse avait pour titre : « D’aléatoire à organisé : l’architecture des réseaux neuronaux pendant le développement ».
Isidora Nojkovic is a Serbian-Canadian cellist who performs internationally as a soloist, chamber, and orchestral musician. She has appeared at Harpa Music Festival in Iceland, Chamber Music at Brahms’ Place Series in Austria, Ottawa Chamberfest, and Scotia Festival of Music with Lynn Harrell in Canada. She was one of two cellists featured in Spoleto Festival USA’s American premiere of Luca Francesconi’s opera Quartett in 2017. As an orchestral musician, Isidora has performed with the Charleston Symphony, Lucerne Festival Academy Orchestra, Washington Heights Chamber Orchestra, Vancouver Opera Orchestra, Ottawa Symphony Orchestra, and as principal cellist of the Handel Festival Orchestra NYC. Isidora has completed two tours as cellist of a piano quintet for Lincoln Center Stage. She recently finished a master’s degree at Manhattan School of Music, where she studied with Philippe Muller. Other former teachers include Paul Marleyn (University of Ottawa) and Audrey Nodwell (Vancouver Academy of Music).
Isidora Nojkovic est une violoncelliste serbo-canadienne qui se produit à l’internationale comme soliste, musicienne de chambre et musicienne orchestrale. Elle a participé au festival de musique Harpa en Icelande, à la série Musique de chambre à la place Brahms en Autriche, au Chamberfest d’Ottawa, et au festival de musique Scotia avec Lynn Harrell au Canada. Elle a été l’une de deux violoncellistes mises en vedette dans la première américaine de l’opéra Quartett de Luca Francesconi au Spoleto Festival USA en 2017. En tant que musicienne orchestrale, Isidora a accompagné la Symphonie de Charleston, l’Orchestre de l’Académie du festival de Lucerne, l’Orchestre de musique de chambre de Washington Heights, l’Orchestre de l’Opéra de Vancouver, l’Orchestre symphonique d’Ottawa, et a également été violoncelle solo au Handel Festival Orchestra NYC. Isidora a effectué deux tournées comme violoncelliste au sein d’un quintette de piano pour Lincoln Center Stage. Elle a récemment obtenu sa maîtrise de la Manhattan School of Music, où elle a étudié sous Philippe Muller. Paul Marleyn (Université d’Ottawa) et Audrey Nodwell (Académie de musique de Vancouver) figurent également dans sa liste d’anciens enseignants.
Sofia-Marie Bergeron is a violinist from Montreal. She studied the violin at the Conservatoire de Musique de Montréal in the class of Sonia Jelinkova, continued her studies in Switzerland at the Haute École de musique de Lausanne with Silvia Marcovici where she obtained in 2011 the Bachelor of Arts in music. She also studied with Salvatore Accardo at the Walter Stauffer Accademia in Cremona (Italy). From 2013 to 2016 Sofia joined the International Menuhin Music Academy in Switzerland to work with Maxim Vengerov. She played many concerts as a member and soloist of the Menuhin Camerata in Switzerland, Poland, Italy, Israel and Macedonia. With great interest in chamber music, Sofia has recently collaborated with Jessica Linnebach, Paul Marleyn, Yehonatan Berick and Joel Quarrington.
Sofia-Marie Bergeron est une violoniste née à Montréal. Elle a étudié le violon au Conservatoire de musique de Montréal dans la classe de Sonia Jelinkova. En 2010 elle poursuit ses études en Europe auprès de Silvia Marcovici à la Haute Ecole de musique de Lausanne en Suisse (Bachelor of Arts en musique 2011). Elle a aussi étudié avec Salvatore Accardo à l’Accademia Walter Stauffer de Crémone. De 2013 à 2016 elle se perfectionne auprès de Maxim Vengerov à l’International Menuhin Music Academy en Suisse. A l’Académie Menuhin elle s’est produite dans de nombreux concerts et tournées notamment en Suisse, Pologne, Italie, Israël et Macédoine en tant que membre et soliste de la Camerata Menuhin. Son grand intérêt pour la musique de chambre l’a amenée à collaborer récemment avec Jessica Linnebach, Paul Marleyn, Yehonatan Berick et Joel Quarrington.
Shang-Jung (Kitty) Chan, recipient of the 2018 British Columbia Arts Council Scholarship, is ARCT certified from the Royal Conservatory of Music for both cello and piano with first-class honors. She appeared at various summer programs including the National Youth Orchestra of Canada, Scotia Festival of Music and Le Domaine Forget Strings Academy. Kitty was a participant in the Institute of Orchestral Studies with the NAC Orchestra in partnership with University of Ottawa, as well as a student mentee in the Ottawa Symphony Orchestra. She participated in public masterclass with Mischa Maisky, Paul Watkins, Laurence Lesser, Marc Coppey, Steven Doane, and Philippe Muller to name a few. Holding two Bachelor’s Degrees in Biology and Music, Kitty is currently working towards her Master’s Degree in Performance with Professor Paul Marleyn at University of Ottawa.
Shang-Jung (Kitty) Chan, lauréate de la bourse 2018 du Conseil des arts de la Colombie-Britannique, a obtenu sa certification ARCT avec très grande distinction pour violoncelle et pour piano du Royal Conservatory of Music. Elle a participé à plusieurs programmes d’été, dont l’Orchestre national des jeunes du Canada, le Festival de musique Scotia et l’Académie des cordes du Domaine Forget. Kitty a également été participante à l’Institut de musique orchestrale de l’Orchestre du CNA, en partenariat avec l’Université d’Ottawa, et protégée étudiante au sein de l’Orchestre symphonique d’Ottawa. Elle a pris part à des classes de maître publiques avec Mischa Maisky, Paul Watkins, Laurence Lesser, Marc Coppey, Steven Doane, et Philippe Muller, pour ne nommer que ceux-là. Détentrice de deux baccalauréats en biologie et en musique, Kitty termine maintenant sa maîtrise en Interprétation à l’Université d’Ottawa sous la direction du professeur Paul Marleyn.
Since starting the Violin at the age of 5, Music has always been a large part of Ben’s life. While in high school he started playing the electric bass, making the switch to the upright in his last year when the high school purchased one for the jazz band. Once that switch had been made he began pursuing a career in orchestral double bass playing. After taking some lessons in the Kingston area, he auditioned at the University of Ottawa to study with David Currie. In his second year of studies he began to play with the Ottawa Symphony Orchestra. In between his years of study, Ben has been fortunate to play with the Orchestre de la Francophonie, and the National Youth Orchestra of Canada for two consecutive summers.
Since graduating in 2017 he has had many freelancing opportunities, including performing in the pit band for a two-week run of the travelling production of “The Phantom of the Opera,” and also being featured as a guest artist in the NAC’s Wolfgang Sessions series. When not playing the bass, Ben enjoys various other hobbies including climbing, woodworking, and spending as much time as possible in the outdoors.
La musique fait partie de la vie de Ben Du Toit depuis qu’il a commencé le violon à l’âge de 5 ans. Il a appris à jouer de la guitare électronique au secondaire, puis est passé à la contrebasse en dernière année, au moment où son école en a acheté une pour l’ensemble de jazz de cette dernière. La carrière de contrebassiste d’orchestre de M. Du Toit a alors débuté. Il a suivi des cours dans la région de Kingston, puis a participé à des auditions à l’Université d’Ottawa pour étudier auprès de David Currie. Dès sa 2e année à l’université, il s’est produit avec l’Orchestre symphonique d’Ottawa. Pendant l’été, entre deux années scolaires, il a aussi eu la chance de jouer avec l’Orchestre de la Francophonie et l’Orchestre national des jeunes du Canada.
Depuis l’obtention de son diplôme en 2017, M. Du Toit a pu se produire à différentes occasions; il a fait partie d’un orchestre accompagnant une production du Fantôme de l’Opéra en tournée pendant deux semaines et a été artiste invité pour la série Wolfgang au CNA. Quand Ben Du Toit ne joue pas de la contrebasse, on peut le trouver à travailler le bois, à faire de l’escalade ou tout simplement à passer du temps en plein air, dans la nature.
Emre Engin, born in Turkey, finished his bachelor of music studies with a “First Class” diploma at the Royal College of Music, where he studied with Prof. Itzhak Rashkovsky and was kindly supported by the Yehudi Menuhin Award, Talent Unlimited Foundation, and the CEV Outstanding Talents Project. Emre completed his master’s degree at Manhattan School of Music in world-renowned Maestro Pinchas Zukerman's violin class, where he was on a full scholarship and earned many major solo and chamber awards.
Emre is a proud holder of many awards and prizes such as the 'Yehudi Menuhin Award' given by Royal College of Music, London, "Young Soloist of the Year" award by the Istanbul International Music Festival, Grand Prix at the International Presidential Violin Competition, Ankara. the N. Eczacibasi Classical Music Career Grant and 'Best Emerging Artist Award' by Donizetti Classical Music Awards.
Young violinist is continuing his doctoral studies at the Stony Brook University School of Music, and pursuing his solo and chamber music career both in the United States and Europe.
Emre Engin, né en Turquie, a complété son baccalauréat en études musicales avec un diplôme « Première classe » au Royal College of Music, où il a étudié avec le Prof. Itzhak Rashkovsky et a bénéficié du généreux soutien du prix Yehudi Menuhin, de la fondation Talent Unlimited et du projet CEV Outstanding Talents. Emre a obtenu sa maîtrise de la Manhattan School of Music, où il a pris part à la classe de violon de l’illustre Maestro Pinchas Zukerman grâce à une bourse complète, en plus de remporter plusieurs prix importants pour son œuvre solo et avec un ensemble de musique de chambre.
Emre est le fier récipiendaire de plusieurs prix, dont le prix « Yehudi Menuhin » accordé par le Royal College of Music de Londres, le prix « Jeune soliste de l’année » décerné par le Festival international de musique d’Istanbul, le Grand Prix lors de la Compétition internationale de violon du Président à Ankara, le N. Eczacibasi Classical Music Career Grant et le « Prix du meilleur artiste émergent » aux Donizetti Classical Music Awards.
Le jeune violoniste poursuit ses études doctorales à l’école de musique de l’université Stony Brook, tout en menant une carrière solo ainsi qu’avec des ensembles de musique de chambre aux États-Unis et en Europe.
Ah Young Kim has been actively participating and performing in number of chamber groups including Bloor String Quartet and Verbier Octet. She is also very contributing member of many orchestral engagements and has received highest praise from seasoned orchestral professionals. She is an alumnus of Verbier Orchestra 2018 and 2019.
Ah Young made her solo debut performing with Daejeon Philharmonic Orchestra in 2009. Her recent work as a soloist includes performing with Philharmonic Orchestra of the Universaid de Alicante from Spain with conductor Uri Segal. She has also participated and performed in various festivals such as the Euro Music Festival in Austria (2009) and Germany (2010), Music Fest Perugia in Italy (2013, 2014), and the Verbier festival (2018, 2019).
Ah Young Kim was born in 1995 in Daejeon, S.Korea. While she studied in Korea for eight years with Paul Kim, concertmaster of Daejeon Philharmonic Orchestra, and his wife Min Jeong Kim, concertmaster of Andi Musik Orchestra, she has won many national competitions in Korea including one held by the Music Association of Korea, Dong-A string competition, and the Daejeon Catholic Music Competition.
She received her bachelor degree from the Glenn Gould School, and she is currently in first of the Artist Diploma Program at the Glenn Gould School in Toronto, studying with Atis Bankas.
Ah Young Kim joue au sein de divers groupes de musique de chambre, dont le Bloor String Quartet et le Verbier Octet. Elle contribue également activement à de nombreux orchestres, notamment l’Orchestre Verbier, et s’est attiré les éloges de plusieurs professionnels du milieu.
Ah Young a fait ses débuts au sein de l’Orchestre philharmonique de Daejeon en 2009. Parmi ses prestations récentes comme soliste, notons celle aux côtés de l’Orchestre philharmonique de l’Universidad de Alicante en Espagne avec le chef d’orchestre Uri Segal, ainsi qu’une série de concerts de Vivaldi en 2016-2017. Elle a également participé à divers festivals tels que le Euro Music Festival en Autriche (2009) et en Allemagne (2010), le Music Fest Perugia en Italie (2013, 2014) et le festival Verbier (2018, 2019).
Ah Young Kim est née en 1995 à Daejeon, en Corée du Sud. Pendant ses huit années d’étude en Corée auprès de Paul Kim, violon solo de l’Orchestre philharmonique de Daejeon, et son épouse, Min Jeong Kim, violon solo de l’Orchestre Andi Musik, elle a remporté de nombreuses compétitions nationales, dont celle menée par l’Association de musique de Corée, ainsi que la compétition de cordes Dong-A et la compétition de Daejeon Catholic Music.
Elle a obtenu son baccalauréat de l’école Glenn Gould de Toronto, et est présentement en première année du programme de diplôme d’artistes, où elle étudie auprès d’Atis Bankas.
Margaret Eklund Klucznik has been playing the viola since she was seven years old.
She holds a BM ('18) in viola performance from Oberlin Conservatory, where she now continues her studies with Peter Slowik in pursuit of an Artist Diploma ('20).
As a high school student, she was assistant principal viola of the National Youth Orchestra of the United States of America in 2013 and again in 2014.
In her spare time, Margaret is an avid reader, armchair film critic, and would-be figure skating judge.
She was a 2018-2019 Institute of Orchestral Studies Apprentice.
Margaret Eklund Klucznik joue de l’alto depuis l’âge de sept ans.
Elle a obtenu un baccalauréat en musique en interprétation (alto) du Conservatoire d’Oberlin en 2018, où elle poursuit ses études auprès de Peter Slowik en vue d’un diplôme d’artiste en 2020.
Alors qu’elle était étudiante au secondaire, elle a été alto solo associée du National Youth Orchestra of the United States of America en 2013, et à nouveau en 2014.
Dans ses temps libres, Margaret est une grande lectrice, une critique de cinéma en herbe, et une aspirante juge de patin artistique.
Elle a été apprentie à l’Institut de musique orchestrale en 2018-2019.
Agnès Langlois started her musical studies with Kristen Madsen at the age of four. At nine years old, she enters the Montreal Conservatory of Music and begins her formation with Carole Sirois. Since 2006, she takes part in numerous national musical competitions such as the Canada Music Competition (National Final from 2008 to 2014 and various prizes). In 2014, Agnès was a semi-finalist of the Montreal Symphonic Orchestra Competition. She did many musical summer academies, such as Orford International Academy and the Young Artist Program of the NAC. Agnès has received several positive comments from judges and teachers.
Agnès plays on a bow provided to her by Canimex Inc. from Drummondville, Quebec, Canada.
Agnès Langlois a commencé l’étude du violoncelle à l’âge de 4 ans avec Kirsten Madsen. À 9 ans, elle fait son entrée au Conservatoire de Musique de Montréal sous la gouverne de Carole Sirois. Depuis 2006 elle participe à plusieurs concours dont le Concours du Chœur de la Montagne (Grande Gagnante 2013 et 1er Prix de la catégorie 7-17 ans et Prix Moulin Seigneurial en 2007,2009, 2010, 2011, 2013, 2015 et 2016), le Concours de Musique du Canada (Finale nationale 2008-2009-2011-2012-2013-2014), ainsi que le Concours Classival de Valleyfield (2ième place, catégorie Concerto). En 2014, elle a participé à la demi-finale du Concours OSM Standard Life. Elle a aussi reçu une bourse de la Montée des Arts de Saint-Hilaire et a remporté le grand prix au Concours MDA-2015. Dans la catégorie musique de chambre du Concours de Sorel, elle a gagné le troisième prix avec Antoine Laporte, pianiste, en 2015. Agnès a déjà travaillé avec des professeurs de renommée internationale dont Hans Jorgen Jensen, Yegor Dyachkov et Michel Strauss. En février 2019, elle participera à l’Institute for Orchestral Studies de l’Orchestre du Centre national des arts d’Ottawa.
Agnès est une élève appréciée du Conservatoire de musique de Montréal où elle vient de terminer son deuxième cycle universitaire avec un Prix avec grande distinction. Maintenant âgée de 20 ans, elle est forte des commentaires élogieux de tous les intervenants qui l’ont entendue.
Agnès joue avec un archet fourni par Canimex Inc. de Drummondville, Québec, Canada.
Alexander Volkov graduated from the Glenn Gould School of the Royal Conservatory of Music in 2017 with his B.A. Music. Having attended famous festivals such as the Schleswig Holstein Music Festival twice, Pacific Music Festival, Music Academy of the West, Alexander has developed important skills that serve the musicianship of an orchestral artist. He has recently won a Global Academy Audition and received immense expertise while working with the New York Philharmonic.
Alexander Volkov a obtenu un baccalauréat en musique de l’École Glenn Gould du Conservatoire royal de musique en 2017. Sa participation à de prestigieux festivals comme le Festival de musique du Schleswig-Holstein (à deux reprises), le Pacific Music Festival et Music Academy of the West lui a permis de se perfectionner dans l’art des musiciens d’orchestre. Ayant récemment remporté une audition de la Global Academy, il a pu bénéficier de la vaste expertise des musiciens de l’Orchestre philharmonique de New York.
Alisa Klebanov has been studying violin since age 3, and only started studying viola in 2016. Her primary teachers growing up were Rosemarie and Elaine Klimasko, and she now studies with Yehonatan Berick (for violin) and Michael Van der Sloot (for viola). Alisa has taken part in many tours with various ensembles, such as the National Youth Orchestra of Canada, travelling to countries such as China, Iceland, U.S, Portugal, Netherlands, France, Belgium. Alisa's overall goal is to pursue a career as an orchestral musician, and to spread the love of music to the next generation of musicians.
Alisa Klebanov étudie le violon depuis l’âge de trois ans, et l’alto depuis 2016. Après avoir commencé sa formation avec Rosemarie et Elaine Klimasko, elle étudie maintenant auprès de Yehonatan Berick (pour le violon) et Michael Van der Sloot (pour l’alto). Alisa a participé à des tournées en Chine, en Islande, aux États-Unis, au Portugal, aux Pays-Bas, en France et en Belgique avec divers ensembles, dont l’Orchestre national des jeunes du Canada. Elle souhaite faire carrière comme musicienne d’orchestre et transmettre l’amour de la musique à la prochaine génération de musiciens.
Shang-Jung (Kitty) Chan, recipient of the 2018 British Columbia Arts Council Scholarship, is ARCT certified from the Royal Conservatory of Music for both cello and piano with first-class honors. She appeared at various summer programs including the National Youth Orchestra of Canada, Scotia Festival of Music and Le Domaine Forget Strings Academy. Kitty was a participant in the Institute of Orchestral Studies with the NAC Orchestra in partnership with University of Ottawa, as well as a student mentee in the Ottawa Symphony Orchestra. She participated in public masterclass with Mischa Maisky, Paul Watkins, Laurence Lesser, Marc Coppey, Steven Doane, and Philippe Muller to name a few. Holding two Bachelor’s Degrees in Biology and Music, Kitty is currently working towards her Master’s Degree in Performance with Professor Paul Marleyn at University of Ottawa.
Shang-Jung (Kitty) Chan, lauréate de la bourse 2018 du Conseil des arts de la Colombie-Britannique, a obtenu sa certification ARCT avec très grande distinction pour violoncelle et pour piano du Royal Conservatory of Music. Elle a participé à plusieurs programmes d’été, dont l’Orchestre national des jeunes du Canada, le Festival de musique Scotia et l’Académie des cordes du Domaine Forget. Kitty a également été participante à l’Institut de musique orchestrale de l’Orchestre du CNA, en partenariat avec l’Université d’Ottawa, et protégée étudiante au sein de l’Orchestre symphonique d’Ottawa. Elle a pris part à des classes de maître publiques avec Mischa Maisky, Paul Watkins, Laurence Lesser, Marc Coppey, Steven Doane, et Philippe Muller, pour ne nommer que ceux-là. Détentrice de deux baccalauréats en biologie et en musique, Kitty termine maintenant sa maîtrise en Interprétation à l’Université d’Ottawa sous la direction du professeur Paul Marleyn.
Gabrielle Bouchard is currently finishing a master degree in performance at McGill University under the tutelage of Andrew Wan and Marcelle Mallette. Since 2015, she is a member of the Orchestre Symphonique du Saguenay-Lac-St-Jean. She won a second place in the string category at the Canadian Music Competition in June 2017. A recipient of the Governer General's Academic Medal and of the Lieutenant Gouverneur du Quebec medal, she worked in summer academies such as Orford Musique, Orchestre de la Francophonie and Domaine Forget. Her career goals include being an orchestra and chamber musician.
Gabrielle Bouchard termine actuellement une maîtrise en interprétation à l’Université McGill sous la direction d’Andrew Wan et de Marcelle Mallette. Elle est membre de l’Orchestre symphonique du Saguenay-Lac-Saint-Jean depuis 2015 et s’est classée deuxième dans la catégorie Cordes du Concours de musique du Canada en juin 2017. Lauréate de la Médaille académique du Gouverneur général et de la Médaille du Lieutenant-gouverneur du Québec, elle a participé à diverses académies d’été, dont celles d’Orford Musique, de l’Orchestre de la Francophonie et du Domaine Forget. Elle se destine à une carrière de musicienne d’orchestre et de chambriste.
Hailing from Atlanta, Georgia, cellist Grace Sommer is a recent graduate of the Cleveland Institute of Music, where she studied with Dr. Melissa Kraut while also earning her Suzuki Teacher Certification. Grace's enthusiasm for orchestra has been highlighted by playing as a guest in the cello section of the Atlanta Symphony Orchestra, in addition to the sections of many regional southeastern orchestras. Recently, she has spent her summers studying at the Aspen Music Festival and School, the Kent-Blossom Music Festival, and the Chautauqua Institution Music School Festival Orchestra.
Originaire d’Atlanta (Géorgie), Grace Sommer est fraîchement diplômée de l’Institut de musique de Cleveland, où elle a étudié auprès de Melissa Kraut tout en se perfectionnant dans l’enseignement de la méthode Suzuki. Passionnée de musique orchestrale, elle a joué comme violoncelliste invitée avec l’Orchestre symphonique d’Atlanta et de nombreux autres ensembles régionaux du sud-est des États-Unis. Au cours des dernières années, elle a passé ses étés à étudier au Festival et à l’École de musique d’Aspen, au Festival de musique Kent-Blossom et au Music School Festival Orchestra de la Chautauqua Institution.
Talia Hatcher completed her undergraduate degree at the Music Conservatory of Montreal in the class of René Gosselin. She has been a student on several occasions at the Summer Music Institute of the National Arts Centre of Canada with Joel Quarrington, as well as the Orford Music Academy with Matthew McDonald and Ali Yazdanfar. In the summer of 2014, Talia took part in a Canadian tour with the National Youth Orchestra of Canada. She was also a member of YOA Orchestra of The Americas in the Nordic Baltic Tour of 2016 and in the Southern Cone Reunion Tour of 2017. She is currently undertaking her master’s degree at the University of Ottawa with Joel Quarrington.
Talia Hatcher a complété son baccalauréat en contrebasse au Conservatoire de musique de Montréal dans la classe de René Gosselin. Elle a étudié à plusieurs reprises à l’Institut estival de musique du Centre national des Arts du Canada avec Joel Quarrington, ainsi qu’à l’Académie de musique Orford avec Matthew McDonald et Ali Yazdanfar. À l’été 2014, Talia a participé à la tournée canadienne de l’Orchestre des jeunes du Canada. Elle a aussi été membre de l'Orchestre des jeunes des Amériques (YOA) lors de la tournée Nordique-Baltique en 2016 et de la tournée Cône Sud en 2017. Elle réalise actuellement sa maîtrise à l’Université d’Ottawa avec Joel Quarrington.
Originally from South Korea, Yeseul Chloe Gam is a recent graduate of the University of Southern California. She studied with Prof. Glenn Dicterow, where she received her Master of Music degree in violin performance. While at the USC Thornton School of Music, she was a young artist in residence in Da Camera Society, Los Angeles. As member of Khalo Quartet, she toured France at the invitation of the Rencontres Franco-Americaines Chamber Music festival.
She completed her bachelor of music in Keimyung-Chopin Academy of Music where she served as a concertmaster of Keimyung Symphony Orchestra and won the concerto competition, affording her a national concert tour in South Korea. Earlier professors have included Chisang Park, Mihseon Bahk and Agnieszka Marucha. As an active chamber musician, Yeseul has performed alongside members of the Berlin Philharmonic, Los Angeles Philharmonic, Novus Trio and Daegu Symphony Orchestra. She also participated in Thy Chamber Music Festival, Music Academy of the West, Casalmaggiore International Music Festival and Birmingham Conservatory.
Originaire de Corée du Sud, Yeseul Chloe Gam a terminé récemment une maîtrise en violon de la Thornton School of Music de l’Université de Californie du Sud où elle a étudié avec le Pr Glenn Dicterow. Elle était simultanément jeune artiste en résidence à la Da Camera Society de Los Angeles. Yeseul a fait une tournée en France au sein du Khalo Quartet, à l’occasion du festival des Rencontres franco-américaines de musique de chambre.
Pendant son baccalauréat en musique à l’Académie Keimyung-Chopin, Yeseul a été premier violon de l’Orchestre symphonique de Keimyung et a remporté le Concours de concerto, qui lui a permis de faire une tournée dans son pays. Ses premiers professeurs ont été entre autres Chisang Park, Mihseon Bahk et Agnieszka Marucha. Chambriste active, la jeune femme a joué avec les orchestres philharmoniques de Berlin et de Los Angeles, le Novus Trio et l’Orchestre symphonique de Daegu. Elle a également participé au Thy Chamber Music Festival, à la Music Academy of the West, au Casalmaggiore International Music Festival et au Birmingham Conservatory.
A native of Southern California, Elizabeth Oka currently performs with the New World Symphony in Miami Beach, FL. She has played with the Des Moines Metro Opera, Charleston Symphony, Atlantic Symphony Orchestra, Discovery Ensemble, Evansville Philharmonic, and the Boston Philharmonic.
Ms. Oka holds degrees from Tufts University and the New England Conservatory. Most recently, she completed two years at Indiana University where she served as the Associate Instructor of Viola. She has participated in many summer festivals, including Artosphere, Tanglewood, and Aspen. Her teachers include Ed Gazouleas, Martha Katz, and Lenny Matczynski.
Née en Californie du Sud, Elizabeth Oka joue actuellement avec le New World Symphony de Miami Beach, en Floride. Elle s’est produite aussi avec le Des Moines Metro Opera, le Charleston Symphony, l’Atlantic Symphony Orchestra, le Discovery Ensemble et les orchestres philharmoniques d’Evansville et de Boston.
Diplômée de Tufts University et du New England Conservatory, Elizabeth vient de terminer un séjour de deux ans à l’Université de l’Indiana, où elle a été maître assistante d’alto. Elle a pris part à de nombreux festivals d’été, dont Artosphere, Tanglewood et Aspen. Elle a étudié entre autres avec Ed Gazouleas, Martha Katz et Lenny Matczynski.
Minjung Elizabeth Lee is a recent graduate of Jacobs School of Music, Indiana University, where she earned a Master of Music degree in cello performance and a Performance Diploma. She has accumulated orchestral repertoire and experiences through years of education and playing with professional orchestras including Evansville Philharmonic, Owensboro Symphony, Columbus Indiana Philharmonic and Terre Haute Symphony. She has worked with many inspiring conductors, soloists and chamber musicians. She was an apprentice with National Academy Orchestra in Hamilton, Ontario this past summer.
While being an active performer, Elizabeth is passionate about Music education. She holds a music education minor from McGill University and assisted for the Strings Academy program run by pedagog Mimi Zweig. She hopes one day to become an influential educator.
Minjung Elizabeth Lee vient d’obtenir une maîtrise en musique (violoncelle) et un diplôme d’exécution de la Jacobs School of Music de l’Université de l’Indiana. Ses années d’études et de prestations avec des formations professionnelles de l’Indiana – orchestres philharmoniques d’Evansville et de Columbus et orchestres symphoniques d’Owensboro et de Terre Haute – lui ont permis de constituer un vaste répertoire orchestral. Elle a travaillé avec nombre de chefs d’orchestre, de solistes et de chambristes inspirants. L’été dernier, elle était stagiaire au National Academy Orchestra de Hamilton, en Ontario.
Musicienne active, Elizabeth se passionne aussi pour l’enseignement. Titulaire d’une mineure en éducation musicale de l’Université McGill, elle a été auxiliaire au programme Strings Academy que dirige la pédagogue Mimi Zweig et espère devenir un jour une éducatrice influente.
Born into a musical family, violinist Jorie Butler-Geyer has toured France, the Netherlands, China, Korea, and Central Europe as a leader with multiple ensembles. She has performed under the batons of Ricardo Muti and Gustavo Dudamel, and recently made her Carnegie Hall debut with the Shepherd School of Music Symphony Orchestra. Winner of the DePaul University Oistrakh Competition in Chicago and semi-finalist in the Fischoff National Chamber Music Competition, Ms. Butler-Geyer is an avid orchestral musician as well as a core member/soloist with Houston-based New Music Ensemble Hear & Now. In the summers, she has studied and performed at Aspen, the American Institute of Musical Studies (AIMS) in Austria, Banff Centre, Chautauqua, and the NAC Young Artist programs. Ms. Butler-Geyer received her Bachelor's Degree with honors from Rice University, and is in the process of completing her Master's Degree there as well. Her teachers include Paul Kantor and Almita Vamos.
Issue d’une famille de musiciens, la violoniste Jorie Butler‑Geyer s’est produite en France, aux Pays-Bas, en Chine, en Corée et en Europe centrale, à la tête d’ensembles multiples. Elle a joué sous la direction de Ricardo Muti et de Gustavo Dudamel, et a récemment fait ses débuts au Carnegie Hall avec l’Orchestre symphonique de la Shepherd School of Music. Lauréate du DePaul University Oistrakh Competition à Chicago et semi-finaliste du Fischoff National Chamber Music Competition, Jorie est une musicienne d’orchestre passionnée, également membre et soliste du New Music Ensemble Hear & Now de Houston. Elle a passé plusieurs étés à étudier et jouer à Aspen, à l’American Institute of Musical Studies (AIMS) en Autriche, au Banff Centre, à Chautauqua et au Programme des jeunes artistes du CNA. Jorie a fait un baccalauréat spécialisé à l’Université Rice, où elle achève une maîtrise. Elle a étudié entre autres avec Paul Kantor et Almita Vamos.
A native of New York, Thomas Duboski developed a keen interest in music at an early age. He has performed with the National Arts' Centre Orchestra under Maestro Pinchas Zukerman. Mr. Duboski has also participated in the New York String Orchestra Seminar, having the privilege to work with renowned musicians such as Sylvia Rosenberg and Samuel Rhodes. He has performed in masterclasses for artists such as the Tokyo String Quartet, Brentano String Quartet, as well as American composer William Bolcom. He has participated in the Chamber Music Society Masterclass series and won the Ruth Widder String Quartet Competition. He holds a Bachelor and Master of Music from Manhattan School of Music under Patinka Kopec and is currently enrolled at Yale University.
Natif de New York, Thomas Duboski a éprouvé tout jeune un grand intérêt pour la musique. Il a joué avec l’Orchestre du Centre national des Arts sous la direction du maestro Pinchas Zukerman et a participé au New York String Orchestra Seminar, où il a eu le privilège de travailler avec des musiciens de renom, dont Sylvia Rosenberg et Samuel Rhodes. Il a également joué dans les classes de maître pour artistes du Tokyo String Quartet, du Brentano String Quartet et du compositeur américain William Bolcom, a participé à la série des classes de maître de la Chamber Music Society et remporté le Ruth Widder String Quartet Competition. Titulaire d’un baccalauréat et d’une maîtrise en musique de la Manhattan School of Music sous la direction de Patinka Kopec, Tom est actuellement inscrit à l’Université Yale.
Jeanne Corpataux-Blache began playing the double bass at the age of 11 after studying cello and piano for six years.
After graduating from high school, Jeanne entered the Cégep de Sherbrooke, specializing in different music genres, ranging from jazz to classical, under the tutelage of Jean-François Martel. She continued her studies at Montreal University where she majored in Classical Performance under Marc Denis. During the summer months, she works with talented bass players at the Domaine Forget and the Orford Arts Centre, and as part of the Young Artist Program in Ottawa. In 2014, she joined the class of Ali Yazdanfar at McGill University.
Jeanne Corpataux-Blache commence l’apprentissage de la contrebasse à l’âge de 11 ans, après avoir complété 6 années d’études de violoncelle et de piano. Après ses études en concentration musique au secondaire, elle intègre la classe de Jean-François Martel au Cégep de Sherbrooke.
Elle profite de l’enseignement de M. Martel pour se spécialiser autant en jazz qu’en classique. Jeanne poursuit sa formation en interprétation classique à l’Université de Montréal dans la classe de Marc Denis. L’été, elle étudie avec différents maîtres de la contrebasse au Domaine Forget, au centre d’art d’Orford et à l'Institut estival de musique du CNA, à Ottawa. En 2014 elle entre dans la classe d’Ali Yazdanfar à l’Université McGill.
Vincent Marks received his Bachelor of Music degree in Performance from Indiana University and is currently pursuing a Masters degree in Performance at the Butler School of Music (University of Texas at Austin) with Roger Myers. Vincent is the Principal Viola of both the Butler Symphony Orchestra and the New Music Ensemble. He has also performed as substitute with the Austin Symphony and the New World Symphony (Florida).
Summer studies have included the Aspen Music Festival, the Young Artist Program in Ottawa, and the Academy of the Pacific.
Vincent Marks a un baccalauréat en Musique (interprétation) de l’Université de l’Indiana. Il poursuit actuellement une maîtrise en Interprétation auprès de Roger Myers à la Butler School of Music de l’Université du Texas, à Austin. Il est alto solo de l’Orchestre symphonique de Butler et du New Music Ensemble. Il a aussi joué comme remplaçant avec l’Orchestre symphonique d’Austin et le New World Symphony (Floride).
Il a pris part à plusieurs programmes d’études estivaux, dont le Festival de musique d’Aspen, le Programme des jeunes artistes à Ottawa et l’Academy of the Pacific.
a graduate of Manhattan School of Music and Southern Methodist University, will be joining the Hawaii Symphony Orchestra in September 2015. He will be a guest musician with the Charleston Symphony in 2016. In recent years Joshua has performed with the New World Symphony, Santa Fe Symphony, New Haven Symphony and New Bedford Symphony. Having a great appreciation for summer music festivals, viewing them as a mecca for building colleague relationships, performing new repertoire and enjoying different cultures, Joshua has enjoyed participating in the Spoleto Music Festival, Pacific Music Festival, and the Banff music festival.
Joshua Nakazawa, diplômé de la Manhattan School of Music et de la Southern Methodist University, évolue actuellement au sein de l’Orchestre symphonique d’Hawaï. Outre sa participation à l’Institut de musique orchestrale du CNA cette saison, il jouera en 2016 à titre de musicien invité avec l’Orchestre symphonique de Charleston. Ces dernières années, il s’est produit avec le New World Symphony, ainsi qu’avec les orchestres symphoniques de Santa Fe, New Haven et New Bedford.
Joshua adore les festivals de musique d’été, qu’il voit comme des endroits par excellence pour tisser des liens avec d’autres étudiants, élargir son répertoire et se frotter à d’autres cultures. Il a été heureux de prendre part aux festivals de musique de Spolète et de Banff, ainsi qu’au Pacific Music Festival.
Gabriel Polycarpo is a graduate of the Indiana University Jacobs School of Music where he received a full scholarship to study under Prof. Edward Gazouleas. Gabriel won the 2015 Indiana University Viola Concerto Competition, 2014 Indiana University Kuttner Chamber Music Competition, and the 2012 Porto Alegre Symphony Orchestra Concerto Competition. Earlier professors have included Maggie Snyder in the United States and Hella Frank and Fredi Gerling in Brazil.
Gabriel has performed with professional and academic orchestras in the United States and around the world such as the Indianapolis Symphony Orchestra, Carmel Symphony Orchestra, Columbus Indiana Philharmonic, World Youth Orchestra, YOA Orchestra of the Americas and Academia Teatro del Lago Orchestra.
Gabriel Polycarpo's participation in the Institute is in collaboration with the Youth Orchestra of the Americas.
Gabriel Polycarpo est diplômé de la Indiana University Jacobs School of Music, où il a obtenu une bourse complète pour étudier avec le professeur Edward Gazouleas. Il a remporté le Concours de concerto pour alto de l’Université de l’Indiana (2015), le Concours de musique de chambre Kuttner de l’Université de l’Indiana (2014) et le Concours de concerto de l’Orchestre symphonique de Porto Alegre (2012). Il a également été l’élève de Maggie Snyder aux États-Unis, et de Hella Frank et Fredi Gerling au Brésil.
Gabriel s’est produit avec de nombreux orchestres professionnels et universitaires aux États-Unis et ailleurs dans le monde, notamment avec les orchestres symphoniques d’Indianapolis et de Carmel, l’Orchestre philharmonique de Columbus (Indiana), le World Youth Orchestra, le YOA Orchestra of the Americas et l’Academia Teatro del Lago Orchestra.
La participation de Gabriel Polycarpo à l'institut est effectuée en collaboration avec le YOA Orchestra of the Americas.
Violinist Linda-Anette Suss is a student at the Sibelius Academy in Helsinki, Finland in the class of Mari Tampere-Bezrodny. She has also participated in masterclasses with some of the most prestigious teachers in the world, such as Pavel Berman, Oleh Krysa, Oliver Charlier, and Sergey Kravchenko.
Linda is also an accomplished competitor. In 2003 and 2007 she was awarded the first prize at the ESTA competition in Tallinn. In 2014 she was awarded first prize in the international "Renaissance" competition in Armenia.
In 2015 she received the Laureate Diploma and three special prizes with pianist Sten Heinoja at the I Estonian Competition for Chamber Ensembles with Piano "In corpore", and also third prize in the Filadelfia Festival in Italy.
Most recently she was awarded 2nd prize and special prize for Tõnu Kõrvits' Elegy for solitude at the Estonian National String Competition.
Linda made her debut with the Estonian National Symphony Orchestra with the Sibelius Violin Concerto.
Beginning in the 2016/2017 season, Linda will be concertmaster of the Vanemuine Symphony Orchestra in Tartu, Estonia.
La violoniste Linda-Anette Suss étudie à l’Académie Sibelius d’Helsinki, en Finlande, dans la classe de Mari Tampere-Bezrodny. Elle a participé à des classes de maître données par certains des plus éminents pédagogues du monde, dont Pavel Berman, Oleh Krysa, Oliver Charlier et Sergey Kravchenko.
Linda est une artiste accomplie. En 2003 et 2007, elle a remporté le premier prix au Concours ESTA à Tallinn, et en 2014, elle a récolté le premier prix au Concours international « Renaissance » en Arménie.
L’an dernier, elle a obtenu le « diplôme de lauréate » et trois prix spéciaux avec le pianiste Sten Heinoja au I Estonian Competition for Chamber Ensembles with Piano « In corpore », et la troisième place au Festival Filadelfia en Italie.
Elle a remporté tout récemment le deuxième prix et un prix spécial pour son interprétation de la pièce Elegy for solitude de Tõnu Kõrvits au Concours national pour cordes d’Estonie.
Linda a fait ses débuts avec l’Orchestre symphonique national de l’Estonie dans le Concerto pour violon de Sibelius.
À compter de la saison 2016-2017, elle sera violon solo de l’Orchestre symphonique Vanemuine à Tartu, en Estonie.
Originally from Vancouver, Adora Wong is a recent graduate of the University of Ottawa, where she earned a Master of Music Degree in Violin Performance as a student of Professor Yehonatan Berick. While at the University, she was also an associate member of the Ottawa Symphony Orchestra. She completed her Bachelor of Music Degree in 2014 as a student of Professor Mark Fewer at the Schulich School of Music, McGill University.
Performance highlights include concerts with 2011 National Youth Orchestra of Canada, apprenticing with the National Academy Orchestra, performing in chamber music seminars at both the Orford and Domaine Forget Academies, and participating in the 2015 Youth Orchestra of the Americas Canadian tour.
Née à Vancouver, Adora Wong a obtenu récemment une maîtrise en musique (interprétation du violon) de l’Université d’Ottawa, où elle a étudié dans la classe de Yehonatan Berick. Pendant ses études, elle a été membre associée de l’Orchestre symphonique d’Ottawa. Wong est également titulaire d’un baccalauréat en musique de la Schulich School of Music de l’Université McGill, où elle a eu pour maître Mark Fewer.
Parmi les faits marquants de sa jeune carrière, citons des concerts avec le NYO Canada 2011 et des prestations aux académies d’Orford et du Domaine Forget dans le cadre de séminaires sur la musique de chambre. Elle a aussi participé à la tournée canadienne du Youth Orchestra of the Americas en 2015.
William Cravy graduated Summa Cum Laude from the University of Southern California where he was a recipient of a Presidential Scholarship, the String and Orchestral Departmental Awards for Outstanding Graduate, was a three-time Provost’s Undergraduate Research Fellow, and is on the 2013-14 Colorado Young Musician’s Foundation Roster. His primary teachers include David Allen Moore, Susan Cahill and Ken Harper, and additional studies with Paul Ellison, Hal Robinson, Ben Hong, Albert Laszlo, and Chris Hanulik.
Will has appeared as a concerto soloist with the Colorado Symphony, the Culver City Symphony, the Diamond Bar High School Symphony Orchestra, and the Denver School of the Arts Orchestra. Will has participated in the Aspen Music Festival, the Lake George Music Festival, Domaine Forget, the Wabass Institute, and the Colorado College Summer Music Festival.
William Cravy est diplômé summa cum laude de l’Université de la Californie du Sud, où il a obtenu la bourse du président, le prix de Diplômé exceptionnel aux String and Orchestral Departmental Awards, ainsi que la bourse de recherche Provost pour étudiant de premier cycle (à trois reprises). Il a également été membre de la Colorado Young Musician’s Foundation en 2013-2014. Il a notamment étudié auprès de David Allen Moore, Susan Cahill et Ken Harper, et a poursuivi sa formation dans la classe de Paul Ellison, Hal Robinson, Ben Hong, Albert Laszlo et Chris Hanulik.
William s’est produit comme soliste dans des concertos interprétés par l’Orchestre symphonique du Colorado, le Culver City Symphony, l’Orchestre symphonique de la Diamond Bar High School et l’Orchestre de la Denver School of the Arts. Il a participé aux festivals de musique d’Aspen, de Lake George, du Domaine Forget et du Wabass Institute, ainsi qu’au Festival de musique estival du Colorado College.
Sean Hawthorne is studying with Michel Strauss and Jan Ype Nota at the Royal Conservatoire of The Hague. Prior to his attendance here, Sean received his Bachelor of Music degree from The Juilliard School studying with Richard Aaron.
Sean has served as principal cellist of numerous orchestras including the National Repertory Orchestra, the Juilliard Chamber Orchestra, the Chautauqua Music Festival Symphony Orchestra, and the Empire State Youth Orchestra. Sean has been a prizewinner in multiple competitions including the Empire State Youth Orchestra Concerto Competition, the Associated Music Teachers League Scholarship Competition, and the Schenectady Symphony Scholarship Competition. Additionally, Sean has appeared as a soloist with orchestras in the United States including the National Repertory Orchestra, and the Skaneateles Chamber orchestra.
Sean Hawthorne est l’élève de Michel Strauss et de Jan Ype au Conservatoire Royal de La Haye. Il est titulaire d’un baccalauréat en Musique de la Juilliard School, où il a étudié dans la classe de Richard Aaron.
Il a été violoncelle solo de plusieurs orchestres dont le National Repertory Orchestra, l’Orchestre de chambre de Juilliard, le Chautauqua Music Festival Symphony Orchestra et l’Empire State Youth Orchestra. Sean a remporté de nombreux prix, notamment au Concours de concerto de l’Empire State Youth Orchestra, au Concours de la Bourse de l’Associated Music Teachers League et au Concours de la Bourse de l’Orchestre symphonique de Schenectady. Il s’est en outre produit comme soliste avec des orchestres aux États-Unis, dont le National Repertory Orchestra et l’Orchestre de chambre de Skaneateles.
Junghee Lee received a Bachelor of Music degree at Yonsei University, a Master of Music at the Juilliard School, and is currently enrolled in the Doctoral program at Rutgers.
Ms. Lee has studied with Philippe Quint, Yoon Kwon, Cho-Liang Lin, Hyo Kang and Masao Kawasaki, and has participated in the Aspen, Lisbon, Salzburg and Busan Music Festivals. In 2013, she was the winner of the International Competition of Romantic Music in New York, and was a winner in the Rutgers Chamber Music Competition.
Junghee Lee est titulaire d’un baccalauréat en Musique de l’Université Yonsei et d’une maîtrise en Musique de la Juilliard School. Elle est actuellement inscrite au programme de doctorat de Rutgers.
Elle a étudié auprès de Philippe Quint, Yoon Kwon, Cho-Liang Lin, Hyo Kang et Masao Kawasaki, et a participé aux festivals de musique d’Aspen, de Lisbonne, de Salzbourg et de Busan. En 2013, elle a remporté le Concours international de musique romantique à New York. Elle figure en outre parmi les lauréats du Concours de musique de chambre de Rutgers.
Vincent Marks received his Bachelor of Music degree in Performance from Indiana University and is currently pursuing a Masters degree in Performance at the Butler School of Music (University of Texas at Austin) with Roger Myers. Vincent is the Principal Viola of both the Butler Symphony Orchestra and the New Music Ensemble. He has also performed as substitute with the Austin Symphony and the New World Symphony (Florida).
Summer studies have included the Aspen Music Festival, the Young Artist Program in Ottawa, and the Academy of the Pacific.
Vincent Marks a un baccalauréat en Musique (interprétation) de l’Université de l’Indiana. Il poursuit actuellement une maîtrise en Interprétation auprès de Roger Myers à la Butler School of Music de l’Université du Texas, à Austin. Il est alto solo de l’Orchestre symphonique de Butler et du New Music Ensemble. Il a aussi joué comme remplaçant avec l’Orchestre symphonique d’Austin et le New World Symphony (Floride).
Il a pris part à plusieurs programmes d’études estivaux, dont le Festival de musique d’Aspen, le Programme des jeunes artistes à Ottawa et l’Academy of the Pacific.
Shun Yoshino studied with Naoko Tanaka and Constance Moore at the Juilliard School Pre-college division. He obtained his Bachelor of Music degree in 2013 at the Toho Gakuen School of Music where he studied with Akiko Tatsumi, Kazuhiro Takagi and Masafumi Hori.
Shun has participated in masterclasses with The Juilliard and Vienna String Quartets, Zakhar Bron, Pierre Amoyal and Eduard Schmider.
Shun Yoshino a étudié auprès de Naoko Tanaka et de Constance Moore dans le cadre du programme préuniversitaire de la Juilliard School. Il a obtenu en 2013 un baccalauréat en Musique de la Toho Gakuen School of Music, où il a eu pour maîtres Akiko Tatsumi, Kazuhiro Takagi et Masafumi Hori.
Shun a pris part à des classes de maître données par le Juilliard String Quartet, le Vienna String Quartet, Zakhar Bron, Pierre Amoyal et Eduard Schmider.
Shuai Shi, violin (China)
Xiaoxue Sunny She, violin (China) Vancouver Academy of Music
Kayleigh Miller, viola (United States) Austin Symphony Orchestra (Texas)
Zhou Fang, cello (Canada)
Nathaniel Martin, double bass (United States)
Colin Sorgi, violin (United States) Concertmaster, National Philharmonic (Washington, D.C.)
Aaron Schwebel, violin (Canada) Associate Concertmaster, Canadian Opera Company; Concertmaster, National Ballet of Canada
Thomas Duboski, viola (United States)
Léa Birnbaum, cello (France) Orchestre National du Capitole de Toulouse
Andrew Lawrence, double bass (Canada)
Emily Nenniger, violin (Canada) Scottish Chamber Orchestra
Teodora Dimova, violin (Canada) Winnipeg Symphony Orchestra
Chensi Tang, viola (China)
Jungin Sunny Yang, cello (Canada) Kronos Quartet
Travis Harrison, double bass (Canada) Winnipeg Symphony Orchestra
Jean-Hee Lee, violin (Canada) Aarhus Symphony Orchestra (Denmark)
Nicholas Pappone, violin (United States)
Clayton Leung, viola (Canada) Edmonton Symphony Orchestra
Viviane Gosselin, cello (Canada) Ensemble Paramirabo
Michael Cox, double bass (Canada)
Jung-Eun Jenny Ahn, violin (Korea) Camerata New England
Junqi Sophie Tang, violin (China)
Shasta Ellenbogen, viola (Canada)
Rachel Desoer, cello (Canada) Cecilia String Quartet
Callum Hay Jennings, double bass (Canada) Rundfunk Sinfonieorchester Berlin
Emily Westell, violin (Canada) National Arts Centre Orchestra
Ameline Chauvette-Groulx, violin (Canada) Bergen Philharmonic
Tali Kravitz, viola (Israel)
Leat Sabbah, cello (United States)
Theo Chan, double bass (Canada) Toronto Symphony Orchestra
JoAnna Farrer, violin (United States) New Jersey Symphony Orchestra
Francesca dePasquale, violin (United States)
Jennifer Kozbial, violin (Canada) Naples Philharmonic
Bela Horvath, viola (Hungary)
Thaddeus Morden, cello (Canada) Principal Cello, Ottawa Symphony Orchestra
Ian Roberts, double bass (Canada)
Andréa Armijo Fortin, violin (Canada)
Won-Hee Lee, violin (Canada) Royal Stockholm Philharmonic Orchestra since 2014
Mary-Kathryn Stevens, viola (Canada) Quebec Symphony Orchestra
Raphaël Dubé, cello (Canada) Les Violons du Roi
Brendan Kane, double bass (United States), Metropolitan Opera Orchestra
The Institute for Orchestral Studies is made possible through the wonderful generosity of individual donors and corporations and the NAC’s National Youth and Education Trust. We would like to thank all those who support the Institute for Orchestral Studies.