Trevor Pinnock, troisièeme DM de l’OCNA (1991 – 1996) et conseiller artistique (1996 – 1998), chef co-fondateur de l’English Concert (1972 – 2003), claveciniste, chef invité des grands orchestres européens...
With a revived commitment to commissioning and performing new music and particularly new Canadian music the NAC Orchestra is more creatively active than ever. All the forces are working in...
NAC Administrators and music lovers answer the question "Why is it important to have a national orchestra?" The NAC recognizes people are listening to music outside of the concert hall...
De 1987 à 1990 s’installe – pour peu de temps, malheureusement – le second directeur musical, Gabriel Chmura , musicien et chef d’orchestre de classe, qui arrive en une période d’instabilité au CNA....
En dehors des directeurs musicaux, l’Orchestre du CNA a surtout travaillé sous deux chefs «intérimaires», très différents. Il y a eu de 1982 à 1986, Franco Mannino et,présence presque continu...
Eric speaks with the players themselves about this decade of transition, the 5th decade of the NAC Orchestra. Musicians share what brought them to Ottawa and why they continue...
Rappelé de son poste de directeur musical d’une des deux compagnies de la Sadler’s Wells à Londres pour former un orchestre de dimension classique, Mario Bernardi «a seul le mérite...
The fifth decade of the NAC Orchestra would see Pinchas Zukerman finish up his 16 year tenure as Music Director and give way to a new leader, Alexander Shelley. ...
Born in a tent and raised in a cabin on the shores of a glacial lake in the Kluane region of Canada’s Yukon, country-roots artist Diyet is a seamless amalgam...
Marjolaine Fournier et Jean-Jacques van Vlasselaer nous parlent du Concerto pour orchestre de Béla Bartók et celui de Witold Lutosławski. Ils prennent le temps d’expliquer ce qu’est un Concerto pour...