NACO Pops Series
https://nac-cna.ca/en/event/30535
In-person event
Join Her Majesty’s Secret Service for an unparalleled evening of music that brings the world’s favourite secret agent to Southam Hall. Guest conductor Michelle Merrill, powerhouse vocalist Rebecca Noelle, soprano Charlotte Siegel, and the NAC Orchestra celebrate the superspy and the music that is as timeless as the man himself – with classics like No Time to Die, Diamonds are Forever, Goldfinger, and Skyfall. Don’t miss this evening of undercover...
Southam Hall,1 Elgin Street,Ottawa,CanadaMichelle Merrill, conductor
Michelle Merrill has been inspiring audiences with her sharply detailed and vibrant performances. A passionate and dynamic artist, she served four years as the Associate Conductor of the Detroit Symphony Orchestra, where she also carried the title of Phillip and Lauren Fisher Community Ambassador. In addition to her growing guest conducting schedule, Ms. Merrill currently serves as Music Director of the Coastal Symphony of Georgia, where she has ignited the growth and expansion of the orchestra’s offerings both on and off the stage.
Ms. Merrill’s most recent and upcoming engagements include the Orchestre national d’Ile-de-France, National Symphony Orchestra, San Francisco Opera, Milwaukee Symphony Orchestra, Dallas Symphony Orchestra, Iceland Symphony Orchestra, Toledo Symphony Orchestra, Sarasota Orchestra, West Virginia Symphony, Symphoria (Syracuse), Princeton Symphony Orchestra, and the Round Top Music Festival Institute. In past seasons, she has conducted concerts with the Indianapolis Symphony Orchestra, Toronto Symphony Orchestra, Jacksonville Symphony, Oklahoma City Philharmonic, Louisiana Philharmonic, Orlando Philharmonic, Sacramento Philharmonic & Opera, Boise Philharmonic, New Music Detroit, and the Northeastern Pennsylvania Philharmonic, where she formerly served as Assistant Conductor.
Michelle Merrill is a proud recipient of a 2016 Solti Foundation US Career Assistance Award as well as the prestigious 2013 Ansbacher Conducting Fellowship as awarded by members of the Vienna Philharmonic and the American Austrian Foundation.
Michelle Merrill, chef d’orchestre
La chef d’orchestre Michelle Merrill inspire les publics du monde entier avec ses prestations extrêmement minutieuses et énergiques. Artiste passionnée et dynamique, elle a été chef associée de l’Orchestre symphonique de Detroit pendant quatre ans, où elle portait également le titre de Philip and Lauren Fisher Community Ambassador. En plus de son calendrier bien garni de chef d’orchestre invitée, Mme Merrill est présentement la directrice musicale de la Coastal Symphony of Georgia, dont elle a propulsé la croissance et l’élargissement de l’offre, tant sur la scène qu’ailleurs.
La chef d’orchestre a travaillé récemment ou travaillera bientôt avec l’Orchestre national d’Île-de-France, l’Orchestre symphonique national, l’Opéra de San Francisco, l’Orchestre symphonique de Milwaukee, l’Orchestre symphonique de Dallas, l’Orchestre symphonique d’Islande, l’Orchestre symphonique de Toledo, l’Orchestre de Sarasota, l’Orchestre symphonique de Virginie-Occidentale, Symphoria (Syracuse), l’Orchestre symphonique de Princeton et le Round Top Music Festival Institute. Lors de saisons précédentes, elle a dirigé des concerts de l’Orchestre symphonique d’Indianapolis, l’Orchestre symphonique de Toronto, l’Orchestre symphonique de Jacksonville, l’Orchestre philharmonique d’Oklahoma City, l’Orchestre philharmonique de Louisiane, l’Orchestre philharmonique d’Orlando, l’Orchestre philharmonique et opéra de Sacramento, l’Orchestre philharmonique de Boise, New Music Detroit et l’Orchestre philharmonique du nord-est de la Pennsylvanie, où elle a déjà été chef d’orchestre adjointe.
Elle a reçu en 2016 un prix d’aide à la carrière de la Fondation Solti (États-Unis), de même que la prestigieuse bourse Ansbacher pour les chefs d’orchestre, en 2013. Celle-ci lui a été décernée par des membres de l’Orchestre philharmonique de Vienne et de l’American Austrian Foundation.
Canada
Rebecca Noelle has had the privilege to try her hand at almost every musical style she's wanted to over the years, but it’s her searing vocal range, and captivating vulnerability that has set this stunning singer apart. With a vocal texture that is simply unforgettable, Rebecca expresses an honesty both lyrically and musically, that nurtures the connection between audience and artist. With a career spanning 20 years, Rebecca has shared bills with artists such as B.B. King, Johnny Winter, Buddy Guy, Norah Jones, Bonnie Raitt and even P!NK. She's graced stages across North-America, the U.K., Asia, Europe, Africa & even the North Pole. After more recently making waves as the 1st runner-up on TVA's La Voix (The Voice : Canada), The Jacksons invited Rebecca to be a guest vocalist during their Canadian tour. Rebecca is currently writing her 3rd solo album in both official languages, which is set to be released in the spring of 2023. She also records and/or performs with her electronic duo: The Stellasonic, motown big- band: The Commotions, pop-art troupe: The PepTides, and bucket-list tribute show: Decades of Bond.
La chanteuse Rebecca Noelle a eu le privilège d’expérimenter presque tous les styles musicaux au fil des ans, mais c’est surtout son impressionnante tessiture et sa vulnérabilité émouvante qui la placent dans une catégorie à part. Grâce à la texture si particulière de sa voix, Rebecca parvient à rendre ses chansons avec une grande honnêteté qui nourrit la relation qu’elle a établie avec son public. Riche de 20 ans de carrière, Rebecca a partagé l’affiche avec des artistes comme B.B. King, Johnny Winter, Buddy Guy, Norah Jones, Bonnie Raitt et même P!NK. Elle s’est produite sur scène partout en Amérique du Nord, au Royaume-Uni, en Asie, en Europe, en Afrique et même au pôle Nord. Après s’être fait remarquer comme finaliste à l’émission La Voix de TVA, Rebecca a accompagné The Jacksons comme chanteuse invitée pour leur tournée canadienne. Rebecca travaille présentement sur son troisième album solo, qui comprendra des chansons en français et en anglais et paraîtra au printemps 2023. Elle poursuit également ses collaborations avec son duo The Stellasonic, le big band soul The Commotions, et la troupe pop-art The PepTides.
Canada
Soprano and singer/songwriter Charlotte Siegel is a member of the Canadian Opera Company's Ensemble Studio and made her debut as Second Lady in Mozart's Die Zauberflöte, and as Manon in Ian Cusson's Fantasma for the COC. She studied voice with Dominque Labelle, Frédérique Vézina and John MacMaster and holds Bachelors and Masters degrees from the University of Toronto and McGill University, respectively. Charlotte was a Buffalo/Toronto District winner for the 2021 Metropolitan Opera National Council Auditions, and she made CBC’s 2021 list of “30 Hot Classical Musicians Under 30”. Her upcoming engagements include Beethoven Symphony No. 9 with the MGSO in Montreal, and Tosca Cover (Tosca) and 2nd Apparition/Lady-in-Waiting Cover (Macbeth) for the Canadian Opera Company. Other performance credits include Rose Maurrant (Street Scene), Nancy (Albert Herring), Elle (Knoxville: Summer of 1915), and Mère Marie (Dialogues des Carmélites) with Opera McGill. Charlotte is a co-founder and co-director of the Toronto based non-profit the Marigold Music Program, which aims to close the accessibility gap between marginalized youth and music education.
La soprano et auteure-compositrice-interprète Charlotte Siegel est membre de l’Ensemble Studio de la Compagnie d’opéra canadienne (COC). Elle a fait ses débuts sur scène comme deuxième dame dans La Flûte enchantée de Mozart et interprétée Manon dans Fantasma de Ian Cusson, à la COC. Elle a étudié l’art vocal avec Dominque Labelle, Frédérique Vézina et John MacMaster, et est titulaire d’un baccalauréat de l’Université de Toronto et d’une maîtrise de l’Université McGill. Charlotte Siegel a remporté les auditions du Conseil national du Metropolitan Opera dans la région de Buffalo-Toronto, et a figuré sur la liste des « 30 talents de moins de 30 ans à surveiller en musique classique » au Canada en 2021, selon CBC Music. Récemment, on a pu l’entendre dans la Symphonie n˚ 9 de Beethoven avec l’Orchestre symphonique de l’Université McGill de Montréal. En 2023, elle sera remplaçante de Tosca (Tosca) ainsi que remplaçante de la deuxième apparition et de la dame de compagnie (Macbeth) à la Compagnie d’opéra canadienne. Parmi ses autres interprétations, mentionnons Rose Maurrant (Street Scene), Nancy (Albert Herring), Elle (Knoxville: Summer of 1915) et Mère Marie (Dialogues des carmélites) avec l’Opéra McGill. Charlotte est cofondatrice et codirectrice du Marigold Music Program, un organisme sans but lucratif torontois visant à faciliter l’accès des jeunes marginalisés à l’éducation musicale.
Join Her Majesty’s Secret Service for an unparalleled evening of music that brings the world’s favourite secret agent to Southam Hall. Guest conductor Michelle Merrill, powerhouse vocalist Rebecca Noelle, soprano Charlotte Siegel, and the NAC Orchestra celebrate the superspy and the music that is as timeless as the man himself – with classics like No Time to Die, Diamonds are Forever, Goldfinger, and Skyfall.
Don’t miss this evening of undercover music at its best – because Nobody Does it Better than Bond. James Bond.
Program
James Bond Theme (M. Norman)
From Russia with Love Suite (J. Barry)
Diamonds are Forever (J. Barry)
No Time to Die (Eilish, O'Connell)
Theme from Pink Panther (H. Mancini)
Music from The Incredibles (M. Giacchino)
Theme from Goldfinger (J. Barry)
Theme from Mission Impossible (L. Schifrin)
"Montagues and Capulets" from Romeo and Juliet, Opus 64b (Prokofiev)
"Vissi d'arte" from Tosca (Puccini)
Soul Bossa Nova (Theme from Austin Powers) (Q. Jones)
Theme from Peter Gunn (H. Mancini)
"Surrender" from Tomorrrow Never Dies (Arnold, Black, McCalmont)
The Best of Bond (J. Barry)
Michelle Merrill, conductor
Michelle Merrill has been inspiring audiences with her sharply detailed and vibrant performances. A passionate and dynamic artist, she served four years as the Associate Conductor of the Detroit Symphony Orchestra, where she also carried the title of Phillip and Lauren Fisher Community Ambassador. In addition to her growing guest conducting schedule, Ms. Merrill currently serves as Music Director of the Coastal Symphony of Georgia, where she has ignited the growth and expansion of the orchestra’s offerings both on and off the stage.
Ms. Merrill’s most recent and upcoming engagements include the Orchestre national d’Ile-de-France, National Symphony Orchestra, San Francisco Opera, Milwaukee Symphony Orchestra, Dallas Symphony Orchestra, Iceland Symphony Orchestra, Toledo Symphony Orchestra, Sarasota Orchestra, West Virginia Symphony, Symphoria (Syracuse), Princeton Symphony Orchestra, and the Round Top Music Festival Institute. In past seasons, she has conducted concerts with the Indianapolis Symphony Orchestra, Toronto Symphony Orchestra, Jacksonville Symphony, Oklahoma City Philharmonic, Louisiana Philharmonic, Orlando Philharmonic, Sacramento Philharmonic & Opera, Boise Philharmonic, New Music Detroit, and the Northeastern Pennsylvania Philharmonic, where she formerly served as Assistant Conductor.
Michelle Merrill is a proud recipient of a 2016 Solti Foundation US Career Assistance Award as well as the prestigious 2013 Ansbacher Conducting Fellowship as awarded by members of the Vienna Philharmonic and the American Austrian Foundation.
Michelle Merrill, chef d’orchestre
La chef d’orchestre Michelle Merrill inspire les publics du monde entier avec ses prestations extrêmement minutieuses et énergiques. Artiste passionnée et dynamique, elle a été chef associée de l’Orchestre symphonique de Detroit pendant quatre ans, où elle portait également le titre de Philip and Lauren Fisher Community Ambassador. En plus de son calendrier bien garni de chef d’orchestre invitée, Mme Merrill est présentement la directrice musicale de la Coastal Symphony of Georgia, dont elle a propulsé la croissance et l’élargissement de l’offre, tant sur la scène qu’ailleurs.
La chef d’orchestre a travaillé récemment ou travaillera bientôt avec l’Orchestre national d’Île-de-France, l’Orchestre symphonique national, l’Opéra de San Francisco, l’Orchestre symphonique de Milwaukee, l’Orchestre symphonique de Dallas, l’Orchestre symphonique d’Islande, l’Orchestre symphonique de Toledo, l’Orchestre de Sarasota, l’Orchestre symphonique de Virginie-Occidentale, Symphoria (Syracuse), l’Orchestre symphonique de Princeton et le Round Top Music Festival Institute. Lors de saisons précédentes, elle a dirigé des concerts de l’Orchestre symphonique d’Indianapolis, l’Orchestre symphonique de Toronto, l’Orchestre symphonique de Jacksonville, l’Orchestre philharmonique d’Oklahoma City, l’Orchestre philharmonique de Louisiane, l’Orchestre philharmonique d’Orlando, l’Orchestre philharmonique et opéra de Sacramento, l’Orchestre philharmonique de Boise, New Music Detroit et l’Orchestre philharmonique du nord-est de la Pennsylvanie, où elle a déjà été chef d’orchestre adjointe.
Elle a reçu en 2016 un prix d’aide à la carrière de la Fondation Solti (États-Unis), de même que la prestigieuse bourse Ansbacher pour les chefs d’orchestre, en 2013. Celle-ci lui a été décernée par des membres de l’Orchestre philharmonique de Vienne et de l’American Austrian Foundation.
Canada
Rebecca Noelle has had the privilege to try her hand at almost every musical style she's wanted to over the years, but it’s her searing vocal range, and captivating vulnerability that has set this stunning singer apart. With a vocal texture that is simply unforgettable, Rebecca expresses an honesty both lyrically and musically, that nurtures the connection between audience and artist. With a career spanning 20 years, Rebecca has shared bills with artists such as B.B. King, Johnny Winter, Buddy Guy, Norah Jones, Bonnie Raitt and even P!NK. She's graced stages across North-America, the U.K., Asia, Europe, Africa & even the North Pole. After more recently making waves as the 1st runner-up on TVA's La Voix (The Voice : Canada), The Jacksons invited Rebecca to be a guest vocalist during their Canadian tour. Rebecca is currently writing her 3rd solo album in both official languages, which is set to be released in the spring of 2023. She also records and/or performs with her electronic duo: The Stellasonic, motown big- band: The Commotions, pop-art troupe: The PepTides, and bucket-list tribute show: Decades of Bond.
La chanteuse Rebecca Noelle a eu le privilège d’expérimenter presque tous les styles musicaux au fil des ans, mais c’est surtout son impressionnante tessiture et sa vulnérabilité émouvante qui la placent dans une catégorie à part. Grâce à la texture si particulière de sa voix, Rebecca parvient à rendre ses chansons avec une grande honnêteté qui nourrit la relation qu’elle a établie avec son public. Riche de 20 ans de carrière, Rebecca a partagé l’affiche avec des artistes comme B.B. King, Johnny Winter, Buddy Guy, Norah Jones, Bonnie Raitt et même P!NK. Elle s’est produite sur scène partout en Amérique du Nord, au Royaume-Uni, en Asie, en Europe, en Afrique et même au pôle Nord. Après s’être fait remarquer comme finaliste à l’émission La Voix de TVA, Rebecca a accompagné The Jacksons comme chanteuse invitée pour leur tournée canadienne. Rebecca travaille présentement sur son troisième album solo, qui comprendra des chansons en français et en anglais et paraîtra au printemps 2023. Elle poursuit également ses collaborations avec son duo The Stellasonic, le big band soul The Commotions, et la troupe pop-art The PepTides.
Canada
Soprano and singer/songwriter Charlotte Siegel is a member of the Canadian Opera Company's Ensemble Studio and made her debut as Second Lady in Mozart's Die Zauberflöte, and as Manon in Ian Cusson's Fantasma for the COC. She studied voice with Dominque Labelle, Frédérique Vézina and John MacMaster and holds Bachelors and Masters degrees from the University of Toronto and McGill University, respectively. Charlotte was a Buffalo/Toronto District winner for the 2021 Metropolitan Opera National Council Auditions, and she made CBC’s 2021 list of “30 Hot Classical Musicians Under 30”. Her upcoming engagements include Beethoven Symphony No. 9 with the MGSO in Montreal, and Tosca Cover (Tosca) and 2nd Apparition/Lady-in-Waiting Cover (Macbeth) for the Canadian Opera Company. Other performance credits include Rose Maurrant (Street Scene), Nancy (Albert Herring), Elle (Knoxville: Summer of 1915), and Mère Marie (Dialogues des Carmélites) with Opera McGill. Charlotte is a co-founder and co-director of the Toronto based non-profit the Marigold Music Program, which aims to close the accessibility gap between marginalized youth and music education.
La soprano et auteure-compositrice-interprète Charlotte Siegel est membre de l’Ensemble Studio de la Compagnie d’opéra canadienne (COC). Elle a fait ses débuts sur scène comme deuxième dame dans La Flûte enchantée de Mozart et interprétée Manon dans Fantasma de Ian Cusson, à la COC. Elle a étudié l’art vocal avec Dominque Labelle, Frédérique Vézina et John MacMaster, et est titulaire d’un baccalauréat de l’Université de Toronto et d’une maîtrise de l’Université McGill. Charlotte Siegel a remporté les auditions du Conseil national du Metropolitan Opera dans la région de Buffalo-Toronto, et a figuré sur la liste des « 30 talents de moins de 30 ans à surveiller en musique classique » au Canada en 2021, selon CBC Music. Récemment, on a pu l’entendre dans la Symphonie n˚ 9 de Beethoven avec l’Orchestre symphonique de l’Université McGill de Montréal. En 2023, elle sera remplaçante de Tosca (Tosca) ainsi que remplaçante de la deuxième apparition et de la dame de compagnie (Macbeth) à la Compagnie d’opéra canadienne. Parmi ses autres interprétations, mentionnons Rose Maurrant (Street Scene), Nancy (Albert Herring), Elle (Knoxville: Summer of 1915) et Mère Marie (Dialogues des carmélites) avec l’Opéra McGill. Charlotte est cofondatrice et codirectrice du Marigold Music Program, un organisme sans but lucratif torontois visant à faciliter l’accès des jeunes marginalisés à l’éducation musicale.
Manon has led a bilingual career since graduating from the Acting Program of the National Theatre School. Whether in classical or contemporary pieces, she’s collaborated with companies across the country, specifically in Toronto (Canadian Stage, Festival of Classics, Theatre Direct, Pleiades), Montreal (Denise-Pelletier, Centaur, Segal Centre, Usine C) and Sudbury (Sudbury Theatre Centre, Théâtre du Nouvel-Ontario). In Ottawa, she’s performed for French and English Theatre at the NAC, Great Canadian Theatre Company (GCTC), Arts Court, Théâtre Catapulte, Rouge Écarlate, and Créations InVivo. She’s hosted concerts with the NAC Orchestra, the Governor General’s Performing Arts Awards Gala, and several corporate events across the country. Her work on-camera includes dramatic and comedic parts in film, television, commercials, and various multimedia projects. Recent credits include Pour toi Flora (Radio-Canada), Eaux Turbulentes (ARTV and Radio-Canada), the feature Noël en boîte, and three seasons of the youth TV series Amélie et Compagnie.
Along with regular voice work, Manon has done extensive work in translating and adapting various artistic and educational projects. She’s translated plays and librettos and been on the script writing team of three youth TV series, most recently the third season of Gang de hockey (TFO). With her teaching experience at the University of Ottawa’s Theatre Department and coaching both student and professional actors alike, Manon is now transitioning into directing. She’s directed a couple of readings, a production of Aéroportée at the TNO, and assistant directed Benevolence with Eric Coates at the GCTC. She’s currently working alongside French actor Caroline Raynaud to develop a one-woman show. Its first incarnation was presented at the TNO in February 2024.
Manon St-Jules mène une carrière bilingue depuis sa sortie du programme d’interprétation de l’École nationale de théâtre. Que ce soit dans des œuvres du répertoire classique ou contemporain, elle collabore avec des compagnies de tout le pays, plus particulièrement à Toronto (Canadian Stage, Festival of Classics, Theatre Direct, Pleiades), Montréal (Théâtre Denise-Pelletier, Centaur, Centre Segal, Usine C) et Sudbury (Sudbury Theatre Centre, Théâtre du Nouvel-Ontario). À Ottawa, elle s’est produite avec le Théâtre français et le Théâtre anglais du CNA, à la Great Canadian Theatre Company (GCTC), à la Cour des arts, au Théâtre Catapulte, au Théâtre Rouge Écarlate et avec Créations In Vivo. Elle a animé des concerts de l’Orchestre du CNA, le Gala des Prix du Gouverneur général pour les arts du spectacle ainsi que de nombreux événements professionnels à travers le pays. Elle tient par ailleurs des rôles dramatiques et comiques au cinéma, à la télévision et dans des publicités, et collabore à divers projets multimédias. On a récemment pu la voir dans Pour toi Flora (Radio-Canada), Eaux turbulentes (ARTV et Radio-Canada), le long métrage Noël en boîte ainsi que trois saisons de la série jeunesse Amélie et compagnie.
Également actrice vocale, Manon St-Jules a aussi assuré la traduction et l’adaptation de divers projets artistiques et éducatifs. Elle a traduit des pièces et des librettos en plus de collaborer à l’écriture de trois séries jeunesse, la dernière en date étant la troisième saison de Gang de hockey (TFO). Forte de son expérience d’enseignante au Département de théâtre de l’Université d’Ottawa et de coach autant en milieu scolaire que professionnel, elle passe maintenant à la mise en scène. Après avoir dirigé quelques mises en lectures et une production d’Aéroportée au TNO et assisté Eric Coates à la mise en scène de Benevolence à la GCTC, elle collabore actuellement avec l’actrice française Caroline Raynaud à la création d’un spectacle solo, dont une première version a été présentée au Théâtre du Nouvel-Ontario en février 2024.
Canada’s National Arts Centre (NAC) Orchestra is praised for the passion and clarity of its performances, its visionary learning and engagement programs, and its unwavering support of Canadian creativity. The NAC Orchestra is based in Ottawa, Canada’s national capital, and has grown into one of the country’s most acclaimed and dynamic ensembles since its founding in 1969. Under the leadership of Music Director Alexander Shelley, the NAC Orchestra reflects the fabric and values of Canada, engaging communities from coast to coast to coast through inclusive programming, compelling storytelling, and innovative partnerships.
Since taking the helm in 2015, Shelley has shaped the Orchestra’s artistic vision, building on the legacy of his predecessor, Pinchas Zukerman, who led the ensemble for 16 seasons. Shelley’s influence extends beyond the NAC. He serves as Principal Associate Conductor of the Royal Philharmonic Orchestra in the UK and Artistic and Music Director of Artis—Naples and the Naples Philharmonic in the United States. In addition to his other conducting roles, the Pacific Symphony in Los Angeles’s Orange County announced Shelley’s appointment as its next Artistic and Music Director. The initial five-year term begins in the 2026-2027 season, with Shelley serving as Music Director-Designate from September 2025. Principal Guest Conductor John Storgårds and Principal Youth Conductor Daniel Bartholomew-Poyser complement Shelley’s leadership. In 2024, the Orchestra marked a new chapter with the appointment of Henry Kennedy as its first-ever Resident Conductor.
The Orchestra has a rich history of partnerships with renowned artists such as James Ehnes, Angela Hewitt, Renée Fleming, Hilary Hahn, Jeremy Dutcher, Jan Lisiecki, Ray Chen, and Yeol Eum Son, underscoring its reputation as a destination for world-class talent. As one of the most accessible, inclusive and collaborative orchestras in the world, the NAC Orchestra uses music as a universal language to communicate the deepest of human emotions and connect people through shared experiences.
A hallmark of the NAC Orchestra is its national and international tours. The Orchestra has performed concerts in every Canadian province and territory and earned frequent invitations to perform abroad. These tours spotlight Canadian composers and artists, bringing their voices to stages across North America, the United Kingdom, Europe, and Asia.
L’Orchestre du Centre national des Arts (CNA) du Canada est reconnu pour la passion et la clarté de son jeu, ses programmes d’apprentissage et de médiation culturelle visionnaires et son soutien indéfectible à la créativité canadienne. Situé à Ottawa, la capitale nationale, il est devenu depuis sa fondation en 1969 l’un des ensembles les plus encensés et les plus dynamiques du pays. Sous la gouverne du directeur musical Alexander Shelley, l’Orchestre du CNA reflète le tissu social et les valeurs du Canada, nouant des liens avec des communautés de tout le pays grâce à sa programmation inclusive, ses récits puissants et ses partenariats innovants.
Alexander Shelley a façonné la vision artistique de l’Orchestre depuis qu’il en a pris les rênes en 2015, poursuivant sur la lancée de son prédécesseur, Pinchas Zukerman, qui a dirigé l’ensemble pendant 16 saisons. Le maestro Shelley jouit par ailleurs d’une belle renommée qui s’étend bien au-delà des murs du CNA, étant également premier chef d’orchestre associé de l’Orchestre philharmonique royal au Royaume-Uni ainsi que directeur artistique et musical d’Artis—Naples et de l’Orchestre philharmonique de Naples aux États-Unis. Au CNA, Alexander Shelley est épaulé dans son rôle de leader par le premier chef invité John Storgårds et par le premier chef des concerts jeunesse Daniel Bartholomew-Poyser. En 2024, l’Orchestre a ouvert un nouveau chapitre avec la nomination d’Henry Kennedy au nouveau poste de chef d’orchestre en résidence.
Au fil des ans, l’Orchestre a noué de nombreux partenariats avec des artistes de renom comme James Ehnes, Angela Hewitt, Renée Fleming, Hilary Hahn, Jeremy Dutcher, Jan Lisiecki, Ray Chen et Yeol Eum Son, assoyant ainsi sa réputation d’incontournable pour les talents du monde entier. L’ensemble se distingue à l’échelle internationale par son approche accessible, inclusive et collaborative, misant sur le langage universel de la musique pour communiquer des émotions profondes et nous faire vivre des expériences communes qui nous rapprochent.
Depuis sa fondation en 1969, l’Orchestre du CNA fait la part belle aux tournées nationales et internationales. Il a joué dans toutes les provinces et tous les territoires du Canada et a reçu de nombreuses invitations pour se produire à l’étranger. Avec ces tournées, l’ensemble braque les projecteurs sur les artistes et les compositeurs et compositrices du Canada, faisant retentir leur musique sur les scènes de l’Amérique du Nord, du Royaume-Uni, de l’Europe et de l’Asie.