Trad Burns has been designing scenery and lighting professionally since 1989 for theatre, dance, and amusement parks. Recent designs include the world premiere of Romeo + Juliet choreographed by Adam Hougland for Louisville Ballet, Peter and the Wolf, choreographed by Ma Cong for Tulsa Ballet, and world premiere works for Stephanie Martinez, Robert Colby Damon, Jennifer Archibald and Matthew Neenan. Burns has had the privilege of designing world premiere ballets for such notable choreographers as Trey McIntyre, Val Caniparoli, James Kudelka, Edwaard Liang, Adam Hougland, Garrett Smith, Jessica Lang, Alejandro Cerrudo, Donald Byrd, Jodie Gates, Gina Patterson, Amy Seiwert, Ma Cong, Andrea Schermoly, Jennifer Archibald, Penny Saunders, Septime Webre, Devon Carney, Victoria Morgan, Darrell Grand Moultrie, Robert Curran, Serkan Usta, and Sarah Slipper.
Over the years, his dance lighting has been seen at American Ballet Theatre, the National Ballet of Canada, Atlanta Ballet, The Joffrey Ballet, BalletMet, Louisville Ballet, Tulsa Ballet, Pittsburg Ballet Theatre, Hubbard Street, and 18 seasons with Cincinnati Ballet. This is Burn’s fourth season with Kansas City Ballet. His work has also been seen at New York Theatre Workshop (NYC), The Public Theatre (NYC), La Mama ETC (NYC), HERE (NYC), Classic Stage Company (NYC), North Shore Music Theatre, Cleveland Play House, Cleveland Public Theatre, Indiana Repertory Theatre, Cedar Point, Valleyfair, Knott’s Berry Farm, Kings Island, Walt Disney World, Disneyland, Disneyland Japan, Disney Sea, Disney Cruise Lines, Carnival Cruise Lines, Universal Studios Florida and Japan, Woodstock Ice Productions and The Family of Charles M. Schulz.
Trad A. Burns est scénographe et concepteur d’éclairages professionnel pour le théâtre, la danse et les parcs d’attractions depuis 1989. Il a récemment collaboré à Peter and the Wolf, chorégraphie de Ma Cong, pour le Tulsa Ballet, à la création mondiale de Romeo + Juliet, chorégraphie d’Adam Hougland, pour le Louisville Ballet, et à celle d’œuvres de Stephanie Martinez, Robert Colby Damon, Jennifer Archibald et Matthew Neenan. Il a signé les décors de la création mondiale de ballets de chorégraphes aussi renommés que Trey McIntyre, Val Caniparoli, James Kudelka, Edwaard Liang, Adam Hougland, Garrett Smith, Jessica Lang, Alejandro Cerrudo, Donald Byrd, Jodie Gates, Gina Patterson, Amy Seiwert, Ma Cong, Andrea Schermoly, Jennifer Archibald, Penny Saunders, Septime Webre, Devon Carney, Victoria Morgan, Darrell Grand Moultrie, Robert Curran, Serkan Usta et Sarah Slipper.
Au fil des ans, ses conceptions d’éclairages ont été vues à l’American Ballet Theatre, au Ballet national du Canada, à l’Atlanta Ballet, au Joffrey Ballet, au BalletMet, au Louisville Ballet, au Tulsa Ballet, au Pittsburg Ballet Theatre, à la compagnie Hubbard Street et au Cincinnati Ballet, auquel il a été associé pendant 18 saisons. Il en est à sa quatrième saison avec le Kansas City Ballet. On a aussi pu voir son travail à New York (New York Theatre Workshop, Public Theatre, La Mama ETC, HERE Arts Centre et Classic Stage Company) de même qu’ailleurs (North Shore Music Theatre, Cleveland Play House, Cleveland Public Theatre, Indiana Repertory Theatre), aux parcs Cedar Point, Valleyfair, Knott’s Berry Farm, Kings Island, Walt Disney World, Disneyland, Disneyland Japon et Disney Sea, sur les paquebots de croisière de Disney et Carnival, aux studios Universal de Floride et du Japon, ainsi que dans des spectacles de The Family of Charles M. Schulz et de Woodstock Ice Productions.