Measha Brueggergosman
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Measha Brueggergosman
Motivated and hungry for new experiences, Measha Brueggergosman’s career effortlessly embraces the broadest array of performance platforms and musical styles and genres.
Measha began her career predominantly committed to the art of the song recital and has presented innovative programs at Carnegie Hall, Washington’s Kennedy Center, London’s Wigmore Hall, both the Konzerthaus and Musikverein in Vienna, Madrid’s Teatro Real, as well as at the Schwarzenberg, Edinburgh, Verbier and Bergen Festivals with celebrated collaborative pianists Justus Zeyen, Roger Vignoles, Julius Drake, and Simon Lepper.
On the opera stage, her recent highlights include the roles of Giulietta and Antonia in Les contes d’Hoffmann, Elettra in Idomeneo, Jenny in Weill’s Mahagonny, Emilia Marty in Janáček’s Věc Makropulos, Hannah in Miroslav Srnka’s Make No Noise, and Sister Rose in Jake Heggie’s Dead Man Walking. On the concert platform last season she returned to Carnegie Hall with the New World Symphony, performed Elettra in Idomeneo at Opera Atelier, Toronto, and gave a recital at the Barbican Center, London. She has also recently worked with the Orchestre de Paris, the Philadelphia Orchestra, the Los Angeles Philharmonic, San Francisco Symphony and New World Symphony Orchestras and conductors such as Daniel Barenboim, Michael Tilson Thomas, Franz Welser-Möst, Sir Andrew Davis, Gustavo Dudamel and Daniel Harding.
Her first recording for Deutsche Grammophon, Surprise, includes works by Schoenberg, Satie and Bolcom and is one of the most highly regarded debut albums of recent years. Her subsequent disc Night and Dreams, which features songs by Mozart, Brahms, Strauss, Schubert, Debussy, Duparc and Fauré won several awards and her recording of the Wesendonck Lieder with Franz Welser-Möst and the Cleveland Orchestra earned her a Grammy nomination.
Off the stage, Measha is just as active: she recently released her memoir Something Is Always On Fire published by Harper Collins, she appears regularly on primetime TV (most recently advocating on behalf of contemporary Canadian literature); and leading Canadian children across the country in song, in celebration of the nationwide campaign for music education.
Measha Brueggergosman champions the education and involvement of new audiences and holds several honorary doctorates and ambassadorial titles with international charities.
Motivée et avide de nouvelles expériences, Measha Brueggergosman mène une carrière qui embrasse avec aisance les plateformes de diffusion les plus variées ainsi qu’un large éventail de styles et de genres musicaux.
À ses débuts, elle s’est surtout consacrée à l’art du récital de chant, présentant des programmes novateurs au Carnegie Hall, au Kennedy Center de Washington, au Wigmore Hall de Londres, à la Konzerthaus et au Musikverein de Vienne, au Teatro Real de Madrid, de même qu’aux festivals de Schwarzenberg, Édimbourg, Verbier et Bergen, aux côtés des célèbres pianistes accompagnateurs Justus Zeyen, Roger Vignoles, Julius Drake et Simon Lepper.
Sur la scène lyrique, parmi ses plus récents faits d’armes, mentionnons les rôles de Giulietta et Antonia dans Les contes d’Hoffmann, Elettra dans Idomeneo, Jenny dans Mahagonny de Kurt Weill, Emilia Marty dans Věc Makropulos de Janáček, Hannah dans Make No Noise de Miroslav Srnka, et Sister Rose dans Dead Man Walking de Jake Heggie. Dans les salles de concert, la saison dernière, elle était de retour au Carnegie Hall avec le New World Symphony Orchestra, a chanté le rôle d’Elettra dans Idomeneo à l’Opera Atelier de Toronto, et a donné un récital au Barbican Center de Londres. On a aussi pu l’entendre, récemment, avec l’Orchestre de Paris, le Philadelphia Orchestra, l’Orchestre philharmonique de Los Angeles, l’Orchestre symphonique de San Francisco et le New World Symphony Orchestra, sous la baguette de maestros comme Daniel Barenboim, Michael Tilson Thomas, Franz Welser-Möst, Sir Andrew Davis, Gustavo Dudamel et Daniel Harding.
Son premier enregistrement pour la marque Deutsche Grammophon, Surprise, regroupe des œuvres de Schoenberg, Satie et Bolcom, et constitue l’un des premiers albums les plus couverts d’éloges des dernières années. Son opus suivant, Night and Dreams, qui comporte des lieder et des mélodies de Mozart, Brahms, Strauss, Schubert, Debussy, Duparc et Fauré, a remporté plusieurs prix, tandis que son enregistrement des Wesendonck-Lieder avec Franz Welser-Möst et l’Orchestre de Cleveland a été mis en nomination pour un GRAMMY.
En-dehors de la scène, Brueggergosman est tout aussi active : elle a publié récemment, chez Harper Collins, son autobiographie intitulée Something Is Alway On Fire, elle apparaît régulièrement au petit écran aux heures de grande écoute (récemment, en tant que championne de la littérature canadienne contemporaine), et elle dirige des enfants canadiens en chanson à travers le pays, pour célébrer la campagne nationale en faveur de l'éducation musicale.
Championne de l'éducation et de la participation de nouveaux publics, Measha Brueggergosman détient plusieurs doctorats honorifiques et titres d'ambassadrice pour des organisations caritatives internationales.
International award-winning Soprano Measha Brueggergosman’s episode is a rediscovery of her Black Loyalist heritage in Nova Scotia, evoking the Maritime traumatic experience, and pairing together themes such as generational poverty and unquenchable hope. She collaborated with hip-hop artist Jay Vernon, violinist and composer/arranger Edwin Huizinga, and composer/arranger Aaron Davis to create poignant new works where opera meets hip-hop.
Motivated and hungry for new experiences, Measha Brueggergosman’s career effortlessly embraces the broadest array of performance platforms and musical styles and genres.
Measha began her career predominantly committed to the art of the song recital and has presented innovative programs at Carnegie Hall, Washington’s Kennedy Center, London’s Wigmore Hall, both the Konzerthaus and Musikverein in Vienna, Madrid’s Teatro Real, as well as at the Schwarzenberg, Edinburgh, Verbier and Bergen Festivals with celebrated collaborative pianists Justus Zeyen, Roger Vignoles, Julius Drake, and Simon Lepper.
On the opera stage, her recent highlights include the roles of Giulietta and Antonia in Les contes d’Hoffmann, Elettra in Idomeneo, Jenny in Weill’s Mahagonny, Emilia Marty in Janáček’s Věc Makropulos, Hannah in Miroslav Srnka’s Make No Noise, and Sister Rose in Jake Heggie’s Dead Man Walking. On the concert platform last season she returned to Carnegie Hall with the New World Symphony, performed Elettra in Idomeneo at Opera Atelier, Toronto, and gave a recital at the Barbican Center, London. She has also recently worked with the Orchestre de Paris, the Philadelphia Orchestra, the Los Angeles Philharmonic, San Francisco Symphony and New World Symphony Orchestras and conductors such as Daniel Barenboim, Michael Tilson Thomas, Franz Welser-Möst, Sir Andrew Davis, Gustavo Dudamel and Daniel Harding.
Her first recording for Deutsche Grammophon, Surprise, includes works by Schoenberg, Satie and Bolcom and is one of the most highly regarded debut albums of recent years. Her subsequent disc Night and Dreams, which features songs by Mozart, Brahms, Strauss, Schubert, Debussy, Duparc and Fauré won several awards and her recording of the Wesendonck Lieder with Franz Welser-Möst and the Cleveland Orchestra earned her a Grammy nomination.
Off the stage, Measha is just as active: she recently released her memoir Something Is Always On Fire published by Harper Collins, she appears regularly on primetime TV (most recently advocating on behalf of contemporary Canadian literature); and leading Canadian children across the country in song, in celebration of the nationwide campaign for music education.
Measha Brueggergosman champions the education and involvement of new audiences and holds several honorary doctorates and ambassadorial titles with international charities.
Motivée et avide de nouvelles expériences, Measha Brueggergosman mène une carrière qui embrasse avec aisance les plateformes de diffusion les plus variées ainsi qu’un large éventail de styles et de genres musicaux.
À ses débuts, elle s’est surtout consacrée à l’art du récital de chant, présentant des programmes novateurs au Carnegie Hall, au Kennedy Center de Washington, au Wigmore Hall de Londres, à la Konzerthaus et au Musikverein de Vienne, au Teatro Real de Madrid, de même qu’aux festivals de Schwarzenberg, Édimbourg, Verbier et Bergen, aux côtés des célèbres pianistes accompagnateurs Justus Zeyen, Roger Vignoles, Julius Drake et Simon Lepper.
Sur la scène lyrique, parmi ses plus récents faits d’armes, mentionnons les rôles de Giulietta et Antonia dans Les contes d’Hoffmann, Elettra dans Idomeneo, Jenny dans Mahagonny de Kurt Weill, Emilia Marty dans Věc Makropulos de Janáček, Hannah dans Make No Noise de Miroslav Srnka, et Sister Rose dans Dead Man Walking de Jake Heggie. Dans les salles de concert, la saison dernière, elle était de retour au Carnegie Hall avec le New World Symphony Orchestra, a chanté le rôle d’Elettra dans Idomeneo à l’Opera Atelier de Toronto, et a donné un récital au Barbican Center de Londres. On a aussi pu l’entendre, récemment, avec l’Orchestre de Paris, le Philadelphia Orchestra, l’Orchestre philharmonique de Los Angeles, l’Orchestre symphonique de San Francisco et le New World Symphony Orchestra, sous la baguette de maestros comme Daniel Barenboim, Michael Tilson Thomas, Franz Welser-Möst, Sir Andrew Davis, Gustavo Dudamel et Daniel Harding.
Son premier enregistrement pour la marque Deutsche Grammophon, Surprise, regroupe des œuvres de Schoenberg, Satie et Bolcom, et constitue l’un des premiers albums les plus couverts d’éloges des dernières années. Son opus suivant, Night and Dreams, qui comporte des lieder et des mélodies de Mozart, Brahms, Strauss, Schubert, Debussy, Duparc et Fauré, a remporté plusieurs prix, tandis que son enregistrement des Wesendonck-Lieder avec Franz Welser-Möst et l’Orchestre de Cleveland a été mis en nomination pour un GRAMMY.
En-dehors de la scène, Brueggergosman est tout aussi active : elle a publié récemment, chez Harper Collins, son autobiographie intitulée Something Is Alway On Fire, elle apparaît régulièrement au petit écran aux heures de grande écoute (récemment, en tant que championne de la littérature canadienne contemporaine), et elle dirige des enfants canadiens en chanson à travers le pays, pour célébrer la campagne nationale en faveur de l'éducation musicale.
Championne de l'éducation et de la participation de nouveaux publics, Measha Brueggergosman détient plusieurs doctorats honorifiques et titres d'ambassadrice pour des organisations caritatives internationales.
International award-winning Soprano Measha Brueggergosman’s episode is a rediscovery of her Black Loyalist heritage in Nova Scotia, evoking the Maritime traumatic experience, and pairing together themes such as generational poverty and unquenchable hope. She collaborated with hip-hop artist Jay Vernon, violinist and composer/arranger Edwin Huizinga, and composer/arranger Aaron Davis to create poignant new works where opera meets hip-hop.
Motivated and hungry for new experiences, Measha Brueggergosman’s career effortlessly embraces the broadest array of performance platforms and musical styles and genres.
Measha began her career predominantly committed to the art of the song recital and has presented innovative programs at Carnegie Hall, Washington’s Kennedy Center, London’s Wigmore Hall, both the Konzerthaus and Musikverein in Vienna, Madrid’s Teatro Real, as well as at the Schwarzenberg, Edinburgh, Verbier and Bergen Festivals with celebrated collaborative pianists Justus Zeyen, Roger Vignoles, Julius Drake, and Simon Lepper.
On the opera stage, her recent highlights include the roles of Giulietta and Antonia in Les contes d’Hoffmann, Elettra in Idomeneo, Jenny in Weill’s Mahagonny, Emilia Marty in Janáček’s Věc Makropulos, Hannah in Miroslav Srnka’s Make No Noise, and Sister Rose in Jake Heggie’s Dead Man Walking. On the concert platform last season she returned to Carnegie Hall with the New World Symphony, performed Elettra in Idomeneo at Opera Atelier, Toronto, and gave a recital at the Barbican Center, London. She has also recently worked with the Orchestre de Paris, the Philadelphia Orchestra, the Los Angeles Philharmonic, San Francisco Symphony and New World Symphony Orchestras and conductors such as Daniel Barenboim, Michael Tilson Thomas, Franz Welser-Möst, Sir Andrew Davis, Gustavo Dudamel and Daniel Harding.
Her first recording for Deutsche Grammophon, Surprise, includes works by Schoenberg, Satie and Bolcom and is one of the most highly regarded debut albums of recent years. Her subsequent disc Night and Dreams, which features songs by Mozart, Brahms, Strauss, Schubert, Debussy, Duparc and Fauré won several awards and her recording of the Wesendonck Lieder with Franz Welser-Möst and the Cleveland Orchestra earned her a Grammy nomination.
Off the stage, Measha is just as active: she recently released her memoir Something Is Always On Fire published by Harper Collins, she appears regularly on primetime TV (most recently advocating on behalf of contemporary Canadian literature); and leading Canadian children across the country in song, in celebration of the nationwide campaign for music education.
Measha Brueggergosman champions the education and involvement of new audiences and holds several honorary doctorates and ambassadorial titles with international charities.
Motivée et avide de nouvelles expériences, Measha Brueggergosman mène une carrière qui embrasse avec aisance les plateformes de diffusion les plus variées ainsi qu’un large éventail de styles et de genres musicaux.
À ses débuts, elle s’est surtout consacrée à l’art du récital de chant, présentant des programmes novateurs au Carnegie Hall, au Kennedy Center de Washington, au Wigmore Hall de Londres, à la Konzerthaus et au Musikverein de Vienne, au Teatro Real de Madrid, de même qu’aux festivals de Schwarzenberg, Édimbourg, Verbier et Bergen, aux côtés des célèbres pianistes accompagnateurs Justus Zeyen, Roger Vignoles, Julius Drake et Simon Lepper.
Sur la scène lyrique, parmi ses plus récents faits d’armes, mentionnons les rôles de Giulietta et Antonia dans Les contes d’Hoffmann, Elettra dans Idomeneo, Jenny dans Mahagonny de Kurt Weill, Emilia Marty dans Věc Makropulos de Janáček, Hannah dans Make No Noise de Miroslav Srnka, et Sister Rose dans Dead Man Walking de Jake Heggie. Dans les salles de concert, la saison dernière, elle était de retour au Carnegie Hall avec le New World Symphony Orchestra, a chanté le rôle d’Elettra dans Idomeneo à l’Opera Atelier de Toronto, et a donné un récital au Barbican Center de Londres. On a aussi pu l’entendre, récemment, avec l’Orchestre de Paris, le Philadelphia Orchestra, l’Orchestre philharmonique de Los Angeles, l’Orchestre symphonique de San Francisco et le New World Symphony Orchestra, sous la baguette de maestros comme Daniel Barenboim, Michael Tilson Thomas, Franz Welser-Möst, Sir Andrew Davis, Gustavo Dudamel et Daniel Harding.
Son premier enregistrement pour la marque Deutsche Grammophon, Surprise, regroupe des œuvres de Schoenberg, Satie et Bolcom, et constitue l’un des premiers albums les plus couverts d’éloges des dernières années. Son opus suivant, Night and Dreams, qui comporte des lieder et des mélodies de Mozart, Brahms, Strauss, Schubert, Debussy, Duparc et Fauré, a remporté plusieurs prix, tandis que son enregistrement des Wesendonck-Lieder avec Franz Welser-Möst et l’Orchestre de Cleveland a été mis en nomination pour un GRAMMY.
En-dehors de la scène, Brueggergosman est tout aussi active : elle a publié récemment, chez Harper Collins, son autobiographie intitulée Something Is Alway On Fire, elle apparaît régulièrement au petit écran aux heures de grande écoute (récemment, en tant que championne de la littérature canadienne contemporaine), et elle dirige des enfants canadiens en chanson à travers le pays, pour célébrer la campagne nationale en faveur de l'éducation musicale.
Championne de l'éducation et de la participation de nouveaux publics, Measha Brueggergosman détient plusieurs doctorats honorifiques et titres d'ambassadrice pour des organisations caritatives internationales.
Hailing from Lower Sackville, Nova Scotia, audio-visual artist Jay Vernon is the co-founder of ‘Music Over Matter Entertainment’, a company built with the intention of making ‘Music without borders’ and creating opportunities for local artists to display their gifts by shining an international light on the often-underrepresented talent that exists within the province of Nova Scotia.
Jay’s creativity has seen him, mix, master and co-executive produce the Capitol Record’s distributed Delicious Vinyl album, Traveling Salesman by Frank Nitt (2018 release), produce and write records for 2pac’s group The Outlawz, the legendary MC EIHT, Grammy-nominated 'AZ' (of The Firm), Masta Ace, and many more U.S. artists along with Nova Scotian hip hop outfit MadCraz, and the late local hip hop legend/pioneer, Short Shane.
As a performer, Jay has collaborated and shared the stage with some of Canada’s most celebrated artists such as Classified, Kardinal Offishall, Skratch Bastid, The Rascalz, and alongside U.S. heavy weights: Edo G, eMC, Slaughterhouse and Pharoahe Monche to name a few.
Jay Vernon sound designed the entire first season (even played 6 characters) and voice-coached, the popular children’s YouTube cartoon series, FGEETV: Derpy Bacon & Meagz and as a visual composer, produced video ads for brands such as ADIDAS' X 'EXOS'(L.A.), Sugarlash Pro (Canada), and Private White VC (U.K.), to name a few. Jay has also produced nearly 30 live concert productions for world-renowned opera singer Measha Brueggergosman.
Jay Vernon prides himself on his ability to cultivate visuals & sounds that represent the worlds around him, drawing inspiration from his personal experiences and various genres.
As of late, Jay is collaborating with the National Arts Centre Orchestra, co-writing A Symphony of his original songs to be presented as a documentary series episode entitled, Forgotten Coast debuting on CBC GEM, August 20, 2021.
Originaire de Lower Sackville (N.-É.), l’artiste audiovisuel Jay Vernon est le cofondateur de Music Over Matter Entertainement, entreprise fondée dans le but de faire de la musique sans frontière et d’offrir des occasions aux artistes de la Nouvelle-Écosse, souvent peu connus, de briller sur la scène internationale.
Profondément créatif, Vernon a effectué le mixage et le matriçage de l’album Traveling Salesman de Frank Nitt (étiquette Delicious Vinyl, distribution Capitol Records, 2018), dont il a aussi été coproducteur délégué; il a produit et créé des albums pour le groupe de 2Pac, The Outlawz, de même que pour le légendaire MC EIHT, le rappeur AZ de la formation The Firm (cité aux prix GRAMMY), Masta Ace, plusieurs autres artistes des États-Unis, le groupe néo-écossais de hip-hop MadCraz et le regretté pionnier du hip-hop néo-écossais Short Shane. Il a de plus partagé la scène avec des artistes renommés au Canada, tels Classified, Kardinal Offishall, Skratch Bastid et The Rascalz, mais aussi avec de grands noms aux États-Unis : Edo G, eMC, Slaughterhouse et Pharoahe Monche, entre autres.
Jay Vernon a été responsable de la conception sonore de l’ensemble de la première saison de FGEETV : Derpy Bacon & Meagz, un populaire dessin animé pour enfants diffusé sur YOUTUBE; il en a de plus été répétiteur et a interprété six personnages. À titre de compositeur visuel, il a produit des publicités vidéo pour ADIDAS (EXOS, Los Angeles), Sugarlash Pro (Canada) et Private White VC (R.-U.). Il a également produit près de trente concerts pour Measha Bruggergosman, chanteuse d’opéra renommée dans le monde entier. Jay Vernon est fier de sa capacité à cultiver les éléments visuels et sonores représentant le monde qui l’entoure, à s’inspirer de sa propre expérience et de divers genres musicaux.
Over the last decade, Edwin Huizinga has crossed many borders and boundaries as an artist around the world. Finding new and unique ways to connect with audiences performing in different genres, on different stages and platforms, and always striving to commit and connect with the community. Huizinga is a founding member of ACRONYM a world-renowned baroque ensemble, and Fire & Grace, which gives him the opportunity to share modern baroque premieres, new arrangements, and compositions with the musical community.
Huizinga has recently become the Artistic Director of the Sweetwater Music Festival and is also on the Artistic Leadership team of the Carmel Bach Festival. Huizinga loves to compose and works with a vast number of artists in the world of rock and roll, the world of ambient music, as well as working with Baroque Opera company, Opera Atelier on some contemporary compositions that contain a certain amount of reverence to that of the baroque as well.
Au cours de la dernière décennie, Edwin Huizinga a franchi un grand nombre de frontières et de limites artistiques sur la scène mondiale, trouvant des moyens uniques et inédits de communiquer étroitement avec le public en se produisant dans différents genres, sur différentes scènes et plateformes de diffusion, sans jamais perdre de vue son engagement et ses liens dans la collectivité. Il est membre fondateur d’ACRONYM, un ensemble baroque de renommée mondiale, et de Fire & Grace, qui lui a permis de diffuser des créations néobaroques, de nouveaux arrangements et des compositions auprès de la communauté musicale.
Récemment, il est devenu le directeur artistique du Festival de musique Sweetwater, et il fait aussi partie de l’équipe de direction artistique du Festival Bach de Carmel. Huizinga adore composer et collabore avec un large éventail d’artistes dans les univers du rock et de la musique ambient, en plus d’œuvrer, avec la compagnie d’opéra baroque Opera Atelier, à diverses compositions contemporaines qui rendent hommage au baroque à leur façon.
Toronto
Larnell Lewis is a GRAMMY Award-winning musician, composer, producer, and educator. A Toronto native, Larnell has quickly established himself as one of the most diverse and in-demand drummers currently on the music scene. Along with his long-standing position behind the drums in Snarky Puppy, Larnell has led many highly successful groups of his own and toured the globe with some of the most well known names in music, including Etienne Charles, Gregory Porter, Benny Golson, Lalah Hathaway, John Scofield, Pat Metheny, Lisa Fisher, Kurt Elling, Gary Burton, and more.
Larnell’s immense talent, fierce creativity, and continually evolving musical style is what has kept him at the top of the list as a musical collaborator for artists across the globe. In June 2018, Larnell released his highly anticipated debut album In The Moment, which featured ten original compositions in a variety of musical styles.
Larnell’s talents can be seen worldwide via his various social media platforms, which have a combined total of over 100,000 followers. His reach to fans and musicians of all generations is proof that he not only possesses undeniable talent, but a spirit unlike any other that excites, inspires, and encourages music fans of all ages to further explore their musical tastes and the follow him on the road he has paved for himself.
Larnell Lewis is endorsed by Yamaha Drums, Zildjian, Promark, Evans, D’Addario, and Latin Percussion.
“Sure, the Toronto-born drummer has ridiculous technical skill. His work with the Brooklyn instrumental jazz-funk collective Snarky Puppy won him a share of two Grammys and put his face on the cover of a lot of drummers’ magazines. But his versatility has landed him gigs in many other settings, including with the NAC Orchestra, and there’s a bright optimism to his playing that keeps him from being just a jaw-dropping technician. Although he’s definitely also that.” — Paul Wells
Larnell Lewis est un musicien, compositeur, producteur et pédagogue primé aux prix GRAMMY. Natif de Toronto, il a rapidement fait sa marque comme l’un des batteurs les plus polyvalents et recherchés de la scène musicale. Batteur de Snarky Puppy de longue date, il a dirigé plusieurs groupes avec succès et tourné sur la scène internationale avec les plus grands noms de la musique, y compris Etienne Charles, Gregory Porter, Benny Golson, Lalah Hathaway, John Scofield, Pat Metheny, Lisa Fisher, Kurt Elling et Gary Burton.
L’immense talent, l’indomptable créativité et le style musical en constante évolution de Lewis contribuent à faire de lui un collaborateur musical pour les artistes du monde entier. En juin 2018, il a fait paraître son premier album très attendu, In The Moment, qui comprend dix compositions originales dans une variété de styles musicaux.
Les plateformes de médias sociaux de Larnell Lewis comptent plus de 100 000 abonnés à l’échelle internationale. L’artiste touche adeptes et instrumentistes de toutes générations, ce qui démontre qu’il possède non seulement un talent indéniable, mais aussi un esprit à nul autre pareil qui charme, inspire et encourage les mélomanes de tout âge à explorer leurs goûts musicaux et à le suivre sur la voie qu’il s’est lui-même tracée.
Larnell Lewis bénéficie du soutien de Yamaha Drums, Zildjian, Promark, Evans, D’Addario et Latin Percussion.
« Natif de Toronto, Larnell Lewis a une maîtrise technique époustouflante. Grâce à sa collaboration avec Snarky Puppy, collectif de jazz-funk instrumental de Brooklyn, il a obtenu deux prix GRAMMY et figuré en couverture de nombreux magazines musicaux. Artiste polyvalent, il s’est produit dans une variété de cadres, y compris avec l’Orchestre du Centre national des Arts. Il allie brillamment jeu optimiste et technique à couper le souffle. » — Traduit d’après Paul Wells
Toronto-born electric bassist Rich Brown has established himself as an incredibly versatile artist. Along with being one of the most called upon electric bass players in Canada, Rich is additionally a composer, producer, bandleader, educator and clinician, broadcaster, and voiceover artist. He has recorded three albums as a leader, and appears as a sideman on a plethora of recordings ranging from Jazz to Funk to traditional Arabic and Asian music. Brown has performed with a wide variety of artists including Rudresh Mahanthappa, Steve Coleman, Angelique Kidjo, Kurt Elling, and James Blood Ulmer among many others. He leads two groups—rinsethealgorithm and The Abeng—and was nominated for a JUNO Award in 2016 for his latest album Abeng.
Bassiste électrique né à Toronto, Rich Brown s’est établi sur la scène musicale en tant qu’artiste extrêmement versatile. En plus d’être l’un des bassistes électriques des plus sollicités au Canada, Brown est également compositeur, producteur, leader de band, éducateur et clinicien, diffuseur et doubleur. Il a enregistré trois albums comme membre principal et apparaît maintes fois comme musicien sur des enregistrements allant du funk à la musique traditionnelle arabe et asiatique. Brown a performé avec une grande variété d’artistes incluant Rudresh Mahanthappa, Steve Coleman, Angelique Kidjo, Kurt Elling, et James Blood Ulmer entre autres. Il est le membre principal de deux groupes, rinsethealgorithm et The Abeng, et a été en nomination pour un prix Juno en 2016 pour son plus récent album « Abeng ».
Aaron Davis is an eclectic composer, arranger and pianist who has worked with many of Canada’s finest musical talents. He was a founder of world-beat band Manteca, for whom he wrote and played keyboards for 12 years. He is a founding member of the Holly Cole Trio and has been playing, recording and touring the world with Holly since 1986. Aaron has also collaborated with Measha Brueggergosman and has co-produced four CDs with her and music directed her film Songs of Freedom. Aaron has also composed film scores for over 120 movies and has done orchestral and chamber arrangements for many artists, including the Art of Time Ensemble, Alison Krauss, Natalie McMaster, Eliana Cuevas, Leahy, the Canadian Brass, Quartetto Gelato, Kevin Breit, Kuné, Canada’s Global Orchestra and the Iseler Singers.
Aaron has also released three CDs of his own compositions. He is the recipient of two JUNO Awards, two Gemini awards and numerous Genie and Gemini award nominations.
Aaron Davis est un compositeur, arrangeur et pianiste éclectique qui a œuvré avec bon nombre des plus beaux talents musicaux du Canada. Il a été l’un des fondateurs de Manteca, une formation de jazz-fusion-musique du monde pour laquelle il a tenu les claviers pendant douze ans. Il est membre fondateur du Trio Holly Cole, et il joue, enregistre et tourne régulièrement sur la scène mondiale avec la chanteuse depuis 1986. Il collabore également avec Measha Brueggergosman, dont il a coproduit quatre CD en plus d’assurer la direction musicale de son film Songs of Freedom. De plus, on lui doit les musiques originales de plus de 120 films, et il a créé des arrangements pour orchestre et pour ensemble de chambre pour un grand nombre d’artistes, dont l’Art Of Time Ensemble, Alison Krauss, Natalie McMaster, Eliana Cuevas, Leahy, l’ensemble Canadian Brass, le Quartetto Gelato, Kevin Breit, Kuné – Canada’s Global Orchestra, et les Elmer Iseler Singers.
Aaron Davis a aussi publié trois CD consacrés à ses propres compositions. Lauréat de deux JUNO et autant de prix Gémeaux, il a été maintes fois finaliste aux prix Génie et Gémeaux.
Canada’s National Arts Centre (NAC) Orchestra is praised for the passion and clarity of its performances, its visionary learning and engagement programs, and its unwavering support of Canadian creativity. The NAC Orchestra is based in Ottawa, Canada’s national capital, and has grown into one of the country’s most acclaimed and dynamic ensembles since its founding in 1969. Under the leadership of Music Director Alexander Shelley, the NAC Orchestra reflects the fabric and values of Canada, engaging communities from coast to coast to coast through inclusive programming, compelling storytelling, and innovative partnerships.
Since taking the helm in 2015, Shelley has shaped the Orchestra’s artistic vision, building on the legacy of his predecessor, Pinchas Zukerman, who led the ensemble for 16 seasons. Shelley’s influence extends beyond the NAC. He serves as Principal Associate Conductor of the Royal Philharmonic Orchestra in the UK and Artistic and Music Director of Artis—Naples and the Naples Philharmonic in the United States. In addition to his other conducting roles, the Pacific Symphony in Los Angeles’s Orange County announced Shelley’s appointment as its next Artistic and Music Director. The initial five-year term begins in the 2026-2027 season, with Shelley serving as Music Director-Designate from September 2025. Principal Guest Conductor John Storgårds and Principal Youth Conductor Daniel Bartholomew-Poyser complement Shelley’s leadership. In 2024, the Orchestra marked a new chapter with the appointment of Henry Kennedy as its first-ever Resident Conductor.
The Orchestra has a rich history of partnerships with renowned artists such as James Ehnes, Angela Hewitt, Renée Fleming, Hilary Hahn, Jeremy Dutcher, Jan Lisiecki, Ray Chen, and Yeol Eum Son, underscoring its reputation as a destination for world-class talent. As one of the most accessible, inclusive and collaborative orchestras in the world, the NAC Orchestra uses music as a universal language to communicate the deepest of human emotions and connect people through shared experiences.
A hallmark of the NAC Orchestra is its national and international tours. The Orchestra has performed concerts in every Canadian province and territory and earned frequent invitations to perform abroad. These tours spotlight Canadian composers and artists, bringing their voices to stages across North America, the United Kingdom, Europe, and Asia.
L’Orchestre du Centre national des Arts (CNA) du Canada est reconnu pour la passion et la clarté de son jeu, ses programmes d’apprentissage et de médiation culturelle visionnaires et son soutien indéfectible à la créativité canadienne. Situé à Ottawa, la capitale nationale, il est devenu depuis sa fondation en 1969 l’un des ensembles les plus encensés et les plus dynamiques du pays. Sous la gouverne du directeur musical Alexander Shelley, l’Orchestre du CNA reflète le tissu social et les valeurs du Canada, nouant des liens avec des communautés de tout le pays grâce à sa programmation inclusive, ses récits puissants et ses partenariats innovants.
Alexander Shelley a façonné la vision artistique de l’Orchestre depuis qu’il en a pris les rênes en 2015, poursuivant sur la lancée de son prédécesseur, Pinchas Zukerman, qui a dirigé l’ensemble pendant 16 saisons. Le maestro Shelley jouit par ailleurs d’une belle renommée qui s’étend bien au-delà des murs du CNA, étant également premier chef d’orchestre associé de l’Orchestre philharmonique royal au Royaume-Uni ainsi que directeur artistique et musical d’Artis—Naples et de l’Orchestre philharmonique de Naples aux États-Unis. Au CNA, Alexander Shelley est épaulé dans son rôle de leader par le premier chef invité John Storgårds et par le premier chef des concerts jeunesse Daniel Bartholomew-Poyser. En 2024, l’Orchestre a ouvert un nouveau chapitre avec la nomination d’Henry Kennedy au nouveau poste de chef d’orchestre en résidence.
Au fil des ans, l’Orchestre a noué de nombreux partenariats avec des artistes de renom comme James Ehnes, Angela Hewitt, Renée Fleming, Hilary Hahn, Jeremy Dutcher, Jan Lisiecki, Ray Chen et Yeol Eum Son, assoyant ainsi sa réputation d’incontournable pour les talents du monde entier. L’ensemble se distingue à l’échelle internationale par son approche accessible, inclusive et collaborative, misant sur le langage universel de la musique pour communiquer des émotions profondes et nous faire vivre des expériences communes qui nous rapprochent.
Depuis sa fondation en 1969, l’Orchestre du CNA fait la part belle aux tournées nationales et internationales. Il a joué dans toutes les provinces et tous les territoires du Canada et a reçu de nombreuses invitations pour se produire à l’étranger. Avec ces tournées, l’ensemble braque les projecteurs sur les artistes et les compositeurs et compositrices du Canada, faisant retentir leur musique sur les scènes de l’Amérique du Nord, du Royaume-Uni, de l’Europe et de l’Asie.
United Kingdom
“A natural communicator, both on and off the podium” (The Telegraph), Alexander Shelley performs across six continents with the world’s finest orchestras and soloists.
With a conducting technique described as “immaculate” (Yorkshire Post) and a “precision, distinction and beauty of gesture not seen since Lorin Maazel” (Le Devoir), Shelley is known for the clarity and integrity of his interpretations and the creativity and vision of his programming. He has spearheaded over 40 major world premieres to date, including highly praised cycles of Beethoven, Schumann and Brahms symphonies, operas, ballets, and innovative multi-media productions.
Since 2015, he has served as Music Director of Canada’s National Arts Centre Orchestra and Principal Associate Conductor of London’s Royal Philharmonic Orchestra. In April 2023, he was appointed Artistic and Music Director of Artis–Naples in Florida, providing artistic leadership for the Naples Philharmonic and the entire multidisciplinary arts organization. The 2024–2025 season is Shelley’s inaugural season in this position. In addition to his other conducting roles, the Pacific Symphony in Los Angeles’s Orange County announced Shelley’s appointment as its next Artistic and Music Director. The initial five-year term begins in the 2026–2027 season, with Shelley serving as Music Director-Designate from September 2025.
Additional 2024–2025 season highlights include performances with the City of Birmingham Symphony Orchestra, the Colorado Symphony, the National Philharmonic in Warsaw, the Seattle Symphony, the Chicago Civic Orchestra, and the National Symphony Orchestra (Ireland). Shelley is a regular guest with some of the finest orchestras of Europe, the Americas, Asia, and Australasia, including Leipzig’s Gewandhaus Orchestra, the Konzerthausorchester Berlin, the Orchestre de la Suisse Romande, the Helsinki, Hong Kong, Luxembourg, Malaysian, Oslo, Rotterdam and Stockholm philharmonic orchestras, and the Sao Paulo, Houston, Seattle, Baltimore, Indianapolis, Montreal, Toronto, Munich, Singapore, Melbourne, Sydney, and New Zealand symphony orchestras.
In September 2015, Shelley succeeded Pinchas Zukerman as Music Director of Canada’s National Arts Centre Orchestra, the youngest in its history. The ensemble has since been praised as “an orchestra transformed ... hungry, bold, and unleashed” (Ottawa Citizen), and his programming is credited for turning the orchestra “almost overnight ... into one of the more audacious orchestras in North America” (Maclean’s). Together, they have undertaken major tours of Canada, Europe, and Carnegie Hall, where they premiered Philip Glass’s Symphony No. 13.
They have commissioned ground-breaking projects such as Life Reflected and Encount3rs, released multiple Juno-nominated albums and, most recently, responded to the pandemic and social justice issues of the era with the NACO Live and Undisrupted video series.
In August 2017, Shelley concluded his eight-year tenure as Chief Conductor of the Nuremberg Symphony Orchestra, a period hailed by press and audiences alike as a golden era for the orchestra.
Shelley’s operatic engagements have included The Merry Widow and Gounod’s Romeo and Juliet (Royal Danish Opera), La bohème (Opera Lyra/National Arts Centre), Louis Riel (Canadian Opera Company/National Arts Centre), lolanta (Deutsche Kammerphilharmonie Bremen), Così fan tutte (Opéra national de Montpellier Languedoc-Roussillon), The Marriage of Figaro (Opera North), Tosca (Innsbruck), and both Le nozze di Figaro and Don Giovanni in semi-staged productions at the NAC.
Winner of the ECHO Music Prize and the Deutsche Grunderpreis, Shelley was conferred with the Cross of the Federal Order of Merit of the Federal Republic of Germany by German President Frank-Walter Steinmeier in April 2023 in recognition of his services to music and culture.
Through his work as Founder and Artistic Director of the Schumann Camerata and their pioneering “440Hz” series in Dusseldorf, as founding Artistic Director of the Deutsche Kammerphilharmonie Bremen’s “Zukunftslabor” and through his regular tours leading the National Youth Orchestra of Germany, inspiring future generations of classical musicians and listeners has always been central to Shelley’s work.
He regularly gives informed and passionate pre- and post-concert talks on his programs, as well as numerous interviews and podcasts on the role of classical music in society. In Nuremberg alone, over nine years, he hosted over half a million people at the annual Klassik Open Air concert, Europe’s largest classical music event.
Born in London in October 1979 to celebrated concert pianists, Shelley studied cello and conducting in Germany and first gained widespread attention when he was unanimously awarded first prize at the 2005 Leeds Conductors Competition, with the press describing him as “the most exciting and gifted young conductor to have taken this highly prestigious award.”
The Music Director role is supported by Elinor Gill Ratcliffe, C.M., ONL, LL.D. (hc).
Décrit comme « un communicateur né, sur scène comme dans la vie » (The Telegraph), Alexander Shelley se produit sur six continents avec les plus grands ensembles et solistes de la planète.
Reconnu pour sa technique de direction « impeccable » (Yorkshire Post) et pour « la précision, la distinction et la beauté de sa gestique […] quelque chose que l’on n’a plus vraiment vu depuis Lorin Maazel » (Le Devoir), le maestro est aussi célébré pour la clarté et l’intégrité de ses interprétations et pour la créativité et l’audace de sa programmation. Il a à ce jour dirigé plus de 40 premières mondiales d’envergure, des cycles acclamés des symphonies de Beethoven, de Schumann et de Brahms, des opéras, des ballets et des productions multimédias novatrices.
Il est depuis 2015 directeur musical de l’Orchestre du Centre national des Arts du Canada et premier chef associé de l’Orchestre philharmonique royal de Londres. En avril 2023, il a été nommé directeur artistique et musical d’Artis—Naples en Floride, prenant ainsi les rênes artistiques de l’Orchestre philharmonique de Naples et de tous les volets de cette organisation multidisciplinaire. La saison 2024-2025 est sa première à ce poste. Alexander Shelley ajoute également à ses autres fonctions de chef d’orchestre une nomination au poste de directeur artistique et musical de l’Orchestre symphonique du Pacifique (dans le comté d’Orange, à Los Angeles). Il sera directeur musical désigné à compter de septembre 2025 avant d’entamer son premier mandat de cinq ans à la saison 2026-2027.
Alexander Shelley se produira également cette saison avec l’Orchestre symphonique de la Ville de Birmingham, l’Orchestre symphonique du Colorado, l’Orchestre philharmonique de Varsovie, l’Orchestre symphonique de Seattle, le Chicago Civic Orchestra et l’Orchestre symphonique national d’Irlande. Il est régulièrement invité par les plus grands orchestres d’Europe, d’Amérique, d’Asie et d’Australasie, dont l’Orchestre du Gewandhaus de Leipzig, le Konzerthausorchester Berlin, l’Orchestre de la Suisse Romande, les orchestres philharmoniques d’Helsinki, de Hong Kong, du Luxembourg, de Malaisie, d’Oslo, de Rotterdam et de Stockholm et les orchestres symphoniques de Sao Paulo, de Houston, de Seattle, de Baltimore, d’Indianapolis, de Montréal, de Toronto, de Munich, de Singapour, de Melbourne, de Sydney et de Nouvelle-Zélande.
Alexander Shelley a succédé à Pinchas Zukerman à titre de directeur musical de l’Orchestre du Centre national des Arts du Canada en septembre 2015, devenant le plus jeune chef à occuper ce poste dans l’histoire de l’ensemble. Ce dernier a depuis été qualifié de « transformé », « passionné », « ambitieux » et « déchaîné » (Ottawa Citizen) et classé parmi les plus audacieux en Amérique du Nord pour sa programmation (Maclean’s). Le maestro a mené ses troupes dans des tournées d’envergure au Canada, en Europe et au Carnegie Hall, où il a dirigé la première de la Symphonie no. 13 de Philip Glass.
À la tête de l’Orchestre du CNA, Alexander Shelley a commandé des œuvres révolutionnaires, dont Réflexions sur la vie et RENCONTR3S, et fait paraître plusieurs albums finalistes aux prix Juno. En réaction à la pandémie et aux questions de justice sociale qui dominent notre époque, il a lancé les séries vidéo L’OCNA en direct et INCONDITIONNEL.
En août 2017 se concluait le mandat du maestro Shelley à la direction de l’Orchestre symphonique de Nuremberg, période décrite comme un âge d’or par la critique et le public.
Sur la scène lyrique, Alexander Shelley a dirigé La veuve joyeuse et le Roméo et Juliette de Gounod (Opéral royal danois), La bohème (Opera Lyra / Centre national des Arts), Louis Riel (Compagnie d’opéra canadienne / Centre national des Arts), Iolanta (Deutsche Kammerphilharmonie de Brême), Così fan tutte (Opéra Orchestre National Montpellier), Les noces de Figaro (Opera North), Tosca (Innsbruck) ainsi que Les noces de Figaro et Don Giovanni en version semi-scénique au CNA.
Lauréat du prix ECHO et du Deutsche Grunderpreis, le chef s’est vu décerner en avril 2023 la Croix fédérale du Mérite par le président allemand Frank-Walter Steinmeier en reconnaissance de ses services à la musique et à la culture.
À titre de fondateur et directeur artistique de la Schumann Camerata et de sa série avant-gardiste 440Hz à Düsseldorf et de directeur artistique du projet Zukunftslabor de la Deutsche Kammerphilharmonie de Brême, ainsi que par ses nombreuses tournées à la tête de l’Orchestre national des jeunes d’Allemagne, il cherche constamment à inspirer les futures générations d’instrumentistes et d’adeptes de musique classique.
Alexander Shelley fait régulièrement des présentations instructives et passionnées sur ses programmes avant et après les concerts. Il participe aussi à de nombreuses entrevues et produit des balados sur le rôle de la musique classique dans la société. Seulement à Nuremberg, il a accueilli en neuf ans plus d’un demi-million de personnes aux concerts annuels du Klassik Open Air, le plus grand événement de musique classique d’Europe.
Né à Londres en octobre 1979 et fils de célèbres pianistes concertistes, Alexander Shelley a étudié le violoncelle et la direction d’orchestre en Allemagne. Il s’est d’abord signalé en remportant à l’unanimité le premier prix au Concours de direction d’orchestre de Leeds en 2005. La critique l’a décrit comme « le jeune chef d’orchestre le plus passionnant et le plus doué à avoir récolté ce prix hautement prestigieux ».
Le poste de directeur musical bénéficie du soutien d’Elinor Gill Ratcliffe, C.M., O.N.L., LL.D. (hc).
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