by Kel MacDonald and Seth Thomson
Centretown, 2044: Twenty years of vertical growth has merged the skyline into an organic life form of its own, teeming with scavengers of all sorts, from raccoons to radio repairmen. In the midst of a power outage, two strangers — Sacha and Oli — traverse the cacophonous ecosystem of a 39-storey tower, all the way from the basement nightclub to its rooftop.
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Kel MacDonald is a performance and media artist based in Ottawa, ON. Recent credits include props building for the National Arts Centre, and artistic creations with The Precariat, Skeleton Key Theatre, Fresh Meat Festival, and DARC. Kel’s work is supported by the City of Ottawa, the Ontario Arts Council, University of Ottawa, and the Literary Managers and Dramaturgs of the Americas.
Artiste de scène et des arts médiatiques vivant à Ottawa, Kel MacDonald a récemment participé à la fabrication d’accessoires pour le Centre national des Arts et à des créations artistiques pour The Precariat, le Skeleton Key Theatre, le festival Fresh Meat et le Digital Arts Resource Centre. Son travail bénéficie du soutien de la Ville d’Ottawa, du Conseil des arts de l’Ontario, de l’Université d’Ottawa et de Literary Managers and Dramaturgs of the Americas.
Seth Thomson is an Ottawa-based creative technologist and theatre creator. They are a producer at the Youth Infringement Festival, which makes theatre accessible for youth aged 16 - 25. Their creative work has been supported by the Digital Artists Resource Centre and presented at OFFTA, Zones Théâtrales and the Fresh Meat festival. Recent credits include lighting for Trip The Light Theatre's Nuit as well as digital development for Cabine, an immersive site-specific experience set inside a phone booth.
Seth Thomson est technologue de création et artiste de théâtre à Ottawa, et responsable de la production pour le Festival Youth Infringement, dont le mandat est de rendre le théâtre accessible aux jeunes de 16 à 25 ans. Son travail créatif a bénéficié du soutien du Digital Arts Resource Centre et a été présenté au OFFTA, aux Zones Théâtrales et au festival Fresh Meat. Récemment, Seth Thomson a créé les éclairages pour Nuit du Trip the Light Theatre et a pris en charge le développement numérique pour Cabine, une expérience immersive se déroulant dans une cabine téléphonique.
Emily is an artist/educator based out of Lanark County. She works with people of all ages to develop supportive project-specific creation processes. She has co-created over 50 performance works in collaboration with theatre makers, dancers, musicians, audio-makers, schools, and communities. Her original work has toured across Canada and been commissioned by the NAC’s Canada Scene, Ottawa Children’s Festival, CBC Radio, Ottawa Storytellers, and the University of Ottawa. Emily holds an MFA in Interdisciplinary Creation and has taught Theatre at the University of Ottawa and Algonquin College.
Emily Pearlman est une artiste et éducatrice vivant dans le comté de Lanark. Elle travaille avec des gens de tous les groupes d’âge pour élaborer des processus de création bienveillants pour différents projets. Elle a cocréé plus de 50 spectacles en collaboration avec des artistes des milieux du théâtre, de la danse, de la musique et de l’audio, avec des écoles et avec des communautés. Issues de commandes du programme Scène Canada du CNA, du Festival de la jeunesse d’Ottawa, de CBC Radio, d’Ottawa Storytellers et de l’Université d’Ottawa, ses créations ont tourné partout au Canada. Emily Pearlman détient une maîtrise en beaux-arts en création interdisciplinaire et a enseigné le théâtre à l’Université d’Ottawa et au Collège Algonquin.
Ric Knowles has over 40 years experience as a director and dramaturge at theatres ranging from Mulgrave Road to the Stratford Festival. Selected highlights include Lion in the Streets (Tarragon), The Unplugging and Monster (Factory), Hallaj and The Death of the King (Modern Times), Body 13, Amal, and Qana (MT Space), A Taste of Empire and The Wanderers (Cahoots), The Bell (GOAT Collective), Bullfinch's Mythology (Tottering Biped), I Don't Know (Theatre Mada), Besbouss (Pleiades), and Chocolate Woman Dreams the Milky Way (Chocolate Woman Collective). Ric is a member of LMDA Canada.
Ric Knowles compte plus de 40 ans d’expérience comme metteur en scène et conseiller dramaturgique dans divers théâtres, du Mulgrave Road au Festival de Stratford. Quelques moments forts de sa carrière : Lion in the Streets (Tarragon), The Unplugging et Monster (Factory), Hallaj et The Death of the King (Modern Times), Body 13, AMAL et Qana (MT Space), A Taste of Empire et The Wanderers (Cahoots), The Bell (GOAT Collective), Bullfinch's Mythology (Tottering Biped), I Don't Know (Theatre Mada), Besbouss (Pleiades) et Chocolate Woman Dreams the Milky Way (Chocolate Woman Collective). Il est membre de LMDA Canada (Literary Managers and Dramaturgs of the Americas).
Vicki Stroich is honoured to live and work on the unceded, traditional territories of the of the Secwépemc Nation and the Syilx Okanagan Nation in the North Okanagan after joining the Caravan Farm Theatre team as Artistic and Environmental Programs Manager. Vicki is a dramaturg, nonprofit leader and community builder with over 25 years of experience. Designing and hosting creative spaces and fostering collaboration are Vicki’s great passions. Prior to joining Caravan Farm Theatre full time, Vicki was based in Calgary and worked for Alberta Ecotrust and Alberta Theatre Projects. She also works with a range of artists and organizations as a dramaturg and facilitator. She has a BFA Drama from University of Calgary and an Extension Certificate in Social Innovation and Changemaking from Mount Royal University. She is a Board Member for the Centre for Sustainable Practice in the Arts and Literary Managers and Dramaturgs of the Americas. Vicki has received a Betty Mitchell Award for Outstanding Achievement for her work on new Canadian plays.
Aujourd’hui responsable des programmes artistiques et environnementaux pour le Caravan Farm Theatre, Vicki Stroich a l’honneur de vivre et de travailler sur les territoires traditionnels non cédés des Nations Secwépemc et Syilx Okanagan, dans l’Okanagan-Nord. Conseillère dramaturgique, dirigeante d’organismes à but non lucratif et bâtisseuse communautaire comptant plus de 25 ans d’expérience, elle se passionne pour la conception et l’organisation d’espaces créatifs favorisant la collaboration. Avant d’occuper son poste actuel à temps plein, elle a vécu à Calgary et travaillé pour la Fondation Alberta Ecotrust et pour Alberta Theatre Projects. Elle collabore avec un éventail d’artistes et d’organisations à titre de conseillère dramaturgique et animatrice. Elle possède un baccalauréat en théâtre de l’Université de Calgary et un certificat de perfectionnement en innovation et changements sociaux de l’Université Mount Royal. Elle est membre des conseils d’administration du Centre for Sustainable Practice in the Arts et de Literary Managers and Dramaturgs of the Americas. Elle a remporté un prix Betty Mitchell pour ses contributions exceptionnelles à la création de pièces canadiennes.
Nick is a comedian and musician whose career includes clown shows, puppet shows, improv shows, TYA shows, bands, voice overs, music direction, sound design and tons of original music for stage, screen, and stereos. He holds a BA in Theatre from the University of Ottawa where he teaches Sound/Son and is currently enrolled at The Audio Recording Academy pursuing a diploma in Audio Recording and Engineering.
He lives in Smiths Falls, ON with his beautiful wife Teddy, their magical sons Yuri and Misha, and a cat named Poopoo who meows to be let in and out forever.
Nick est un humoriste, un musicien et un humaniste autoproclamé. Depuis plus de 15 ans, il crée dans les deux langues officielles, se faisant tour à tour clown, marionnettiste, musicien, concepteur sonore, créateur et écrivain. Sa carrière englobe des spectacles de clown, de marionnettes, d’improvisation et de divertissement pour enfants, sans oublier les groupes de musique, l’art vidéo, les voix hors champ, la conception sonore et la direction musicale, en plus d’une myriade de chansons et compositions originales pour la scène, l’écran et les médias enregistrés. Nick a donné des cours d’interprétation dans différentes universités de la région de Toronto et a étudié l’improvisation, l’art du spectacle et le métier de clown auprès de maîtres pédagogues du monde entier. Titulaire d’un baccalauréat en théâtre de l’Université d’Ottawa, il y enseigne le Son/Sound en anglais comme en français. Nick a reçu plusieurs prix Fringe et Rideau; en 2019, il a remporté un prix Dora pour la meilleure représentation d’un ensemble avec le Théâtre français de Toronto. Entre autres, Nick est apparu dans Countries Shaped Like Stars (Play Where You Live Productions); Ignorance et Famous Puppet Death Scenes (The Old Trout Puppet Workshop); Unbridled Futurism et Light Speed Blues – une production de Connexion création du Conseil des Arts (Makesndoes Productions); et une publicité de Rogers dans laquelle il conduit une voiture. Il vit à Smiths Falls (Ontario) avec sa merveilleuse femme Teddy, son fils magique Yuri et un adorable chat nommé Poopoo.
Jackie McCormick is an Ottawa based Stage Manager who has proudly called this city home for ten years. She was most recently the Stage Manager for the Revival of the NAC Indigenous Theatre/NEPA/GCTC co-production of Women of the Fur Trade in Toronto after its successful run in Ottawa in January. This Winter she was also the Stage Manager for the staged readings of Twisted and Brotherhood: The Hip Hopera as part of the NAC Hip Hop Festival. Jackie was also a Coordinator for the first volume of Irresistible Neighbourhoods, Ottawa 2044 this past May. Other recent Stage Management credits include The Supine Cobbler, The Unplugging (Great Canadian Theatre Company) and Perfect Wedding, Moving In, Buying the Farm, A Christmas Carol (Upper Canada Playhouse). Always grateful to her family: J, Q & B for their love and support.
Jackie McCormick est une régisseuse fière de résider à Ottawa depuis 10 ans. Elle a récemment été régisseuse pour la reprise à Toronto de la coproduction du Théâtre autochtone du CNA, de Native Earth Performing Arts et de la Great Canadian Theatre Company Women of the Fur Trade après un passage couronné de succès à Ottawa en janvier. Elle a également collaboré cet hiver aux mises en lecture de Twisted et Brotherhood: The Hip Hopera dans le cadre du Festival de théâtre hip-hop du CNA. On a aussi récemment pu voir son travail dans les productions The Supine Cobbler et The Unplugging (Great Canadian Theatre Company) ainsi que Perfect Wedding, Moving In, Buying the Farm et A Christmas Carol (Upper Canada Playhouse). Jackie McCormick souhaite remercier sa famille (J, Q et B) pour son amour et son soutien.
Maryse Fernandes is an Ottawa based actor and theatre creator. She's a member of Ottawa's award-winning physical theatre company, Aplombusrhombus, and has worked as an actor with The Great Canadian Theatre Company, A Company of Fools, Odyssey Theatre, NAC English Theatre, and many more. Her solo piece Happy to Be Here debuted at the 2018 Fresh Meat Festival and was selected to be featured at the 2019 Undercurrents Festival Showcase. Maryse was nominated for a Prix Rideau for her performance as the title role in Shakespeare’s Hamlet, with A Company of Fools. Both a graduate of Canterbury HS and a drop-out of The National Theatre School of Canada, Maryse finds joy in her spare time mentoring and coaching young artists using respect-based training practices.
Maryse Fernandes est une actrice et créatrice de théâtre d’Ottawa. Elle est membre de la compagnie de théâtre physique ottavienne Aplombusrhombus, et a joué avec la Great Canadian Theatre Company, A Company of Fools, l’Odyssee Theatre, le Théâtre anglais du CNA et bien d’autres. Son spectacle solo Happy to Be Here a été créé au Festival Fresh Meat 2018 et a été sélectionné pour le Undercurrents Festival Showcase en 2019. Maryse Fernandes a été finaliste aux Prix Rideau pour son interprétation du rôle-titre dans Hamlet de Shakespeare avec A Company of Fools. Diplômée de l’école secondaire Canterbury et décrocheuse de l’École nationale de théâtre du Canada, elle consacre ses temps libres à encadrer et coacher de jeunes artistes en utilisant des pratiques de formation fondées sur le respect.
John has been an actor, director, producer, and teacher for more than 47 years and has appeared in theatres across the country. As an actor his recent work includes: Blissful State of Surrender by Sanita Fejzić (GCTC), Every Little Nookie by Sunny Drake and Little Women by Jordi Mand (Stratford Festival), Butcher by Nicolas Billon at the Panasonic Theatre in Toronto for the Off-Mirvish series in 2017 and also in 2015 at The Theatre Centre in Toronto (Best Production Toronto Critics' Awards). He appeared in the GCTC production of Butcher in 2016 and as Malvolio in the NAC production of Twelfth Night the same year.
Acteur, metteur en scène, producteur et enseignant depuis plus de 47 ans, John Koensgen s’est produit dans des théâtres aux quatre coins du pays. Comme acteur, on a pu le voir récemment dans Blissful State of Surrender de Sanita Fejzić (Great Canadian Theatre Company), Every Little Nookie de Sunny Drake et Little Women de Jordi Mand (Festival de Stratford), Butcher de Nicolas Billon au Panasonic Theatre de Toronto dans le cadre de la Saison off-Mirvish en 2017 ainsi qu’en 2015 au Theatre Centre de Toronto (lauréat de la meilleure production aux Toronto Critics’ Awards). Il a aussi joué dans la production de Butcher par la Great Canadian Theatre Company en 2016; la même année, il interprétait Malvolio dans le Twelfth Night du CNA.
Tara J Paterson is a passionate actor, creator, graphic artist, and hustler.
Tara's Film & TV acting credits include Gen V, The Hardy Boys, Rabbit Hole, Plan B and What We Do in the Shadows.
V.O. and MOCAP work includes portraying Halen in the video game HALEN (SKYPYRE).
Tara’s theatre credits include her critically acclaimed performances as The Dancer in The Supine Cobbler (GCTC), #7 in The Wolves (GLADSTONE), and Hermione in The Winter’s Tale (DANDELION). She also directed and starred in Antigone: Presented by the Girls of St. Catherine’s (CDC).
Tara's thrilled to collaborate with the NAC in her hometown.
Tara J. Paterson est une actrice, créatrice et graphiste passionnée qui a plus d’un tour dans son sac.
On a entre autres pu la voir au cinéma et à la télévision dans Gen V, The Hardy Boys, Rabbit Hole, Plan B et What We Do in the Shadows.
Elle est également derrière la voix et les mouvements de Halen dans le jeu vidéo Halen de SkyPyre.
Au théâtre, elle a été applaudie par la critique pour ses interprétations de The Dancer dans The Supine Cobbler (Great Canadian Theatre Company), #7 dans The Wolves (Gladstone) et Hermione dans The Winter’s Tale (Dandelion). Elle a aussi réalisé Antigone: Presented by the Girls of St. Catherine’s (Creative Difference & Co.), dans lequel elle tenait également la vedette.
Elle se réjouit de collaborer avec le CNA dans sa ville d’origine.